На гоночній трасі "Дайтона" у Флориді, США, сліпий водій на модифікованому Ford Escape Hybrid успішно подолав картонні коробки, які летіли йому назустріч. Їх скидали з вантажівки. При цьому у нього було всього кілька секунд на те, щоб встигнути зреагувати.
Водій, виконавчий директор Інституту Джернігана Національної федерації сліпих Марк Ріккобоно, встигав не тільки уникати зіткнень, але і вписуватися у всі повороти траси. В кінці йому на швидкості 40 км / год вдалося обігнати вантажівку. Подібні випробування Рікобоно і його колега Аніл Льюїс проходять з середини січня.
Ще в 2004 році Національна федерація сліпих заснувала конкурс Blind Driver Challenge на створення автомобіля для сліпих. Відгукнувся лише Технологічний університет Вірджінії в 2006-му. У той час там займалися розробкою безпілотної машини в рамках конкурсу DARPA Urban Challenge. Її модель, що змогла проїхати 95 км смуги перешкод, отримала третій приз. Після цього інженери подумали, що той самий підхід можна було б застосувати і до сліпих. Але федерації хотіла, щоб сліпі могли керувати автомобілем самі.
Проте дві моделі мають багато спільного. По-перше, датчики - лазерні далекоміри, що розпізнають перешкоди. Їм допомагають дві камери, що стежать за дорогою, а також світловими сигналами. GPS визначає місцеположення машини. А інерціальна система визначає швидкість і напрям на випадок, якщо контакт з GPS буде втрачено.
Вхідну інформацію збирає й обробляє бортовий комп'ютер. Він міг би і сам вести машину, але замість цього підказує водієві. Досить п'яти команд: "швидко", "повільно", "направо", "наліво", "стоп". Вони віддаються за допомогою вібрувального крісла, яке назвали SpeedStrip. Повертати допомагає рукавичка DriveGrip з моторчиком на суглобах пальців. Чим сильніше вібрація, тим крутіше поворот.
За матеріалами: Компьюлента
Коментарі