Санкції на дорогах працюють і стримують водіїв перші кілька місяців, після цього керманичі знову починають порушувати ті ж самі правила, переконаний автомобільний експерт Володимир Караваєв.
"З першого дня прийняття штрафів ситуація поступово покращується. І так — до 3 місяців. Потім - їхній вплив починає поступово зменшуватися. Приблизно через півроку штрафи вже не лякають водіїв. Вони знову починають порушувати все ті ж правила", - каже Gazeta.ua експерт.
Штраф за розмову по мобільному телефону під час керування автомобілем повинен становити щонайменше 2-3 тис. грн. Зараз покарання за таке порушення: від 425 до 510 грн. А за перший випадок нетверезої їзди хочуть штрафувати на 50 тис. грн і позбавляти водійських прав на рік. Так посилити покарання для водіїв-порушників запропонував радник міністра внутрішніх справ України Зорян Шкіряк. Зараз штрафи за керування машиною напідпитку визначене покарання у вигляді 10,2 тис. грн. Штрафу та позбавлення водійського посвідчення на рік. Якщо людина протягом двох рокiв спіймали вдруге — заплатить уже 20, 4 тис. грн.. Втретє — 40, 8 тис. грн. Таких позбавлять посвідчення водія на 10 рокiв.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Водійські посвідчення з 25 років - чи зміниться ситуація на дорогах
"За розмови по телефону зараз нікого не штрафують, бо нема механізму фіксації порушення. Поліцейські не можуть довести, що водій говорив по телефону за кермом. Вони не можуть розробити доказову базу. Збільшать вони штрафи чи ні — проблема масштабніша, проблема в системі", - каже Караваєв.
Потрібно проводити роз'яснювальну і просвітницьку роботу не тільки серед водіїв, а й серед тих, хто не має до автомобілів ніякого відношення.
"Порушення правил дорожнього руху в нашому суспільстві має стати ознакою дурного тону. Подібне не має взагалі нормально сприйматися суспільством. Кожен громадянин свідомого суспільства повинен сказати, що порушник — однозначно погана людина, бо загрожує здоров'ю та життю решти людей. Доки кожен з нас це не усвідомить - нічого не зміниться. Буде замало і однієї, і десяти поліцій разом із армією, щоб навести порядок", - впевнений автомобільний експерт.
В Україні проблема з контролем на дорогах. Потрібно впроваджувати цілодобовий контроль. Для цього — залучати інноваційні технічні засоби.
"В Україні близько 14 мільйонів автомобілів. У десятої частини з них встановлені відеореєстратори, які моніторять і фіксують абсолютно все. Я знаю масу ініціативних груп та організацій, які зверталися у поліції з проханням — розробити механізм, який би дозволив тим, хто зафіксував порушення, передати ці матеріали в поліцію — в режимі онлайн, чи на спеціальний ресурс. Для того, щоб оперативніше реагувати на такі ситуації. Щоб розвинути це, варто лише створити інтернет-ресурс, куди можна було завантажувати відео порушень. Також варто пропрацювати механізм обміну цією інформацією. У поліції повинні лише розробити порядок і узаконити механізм", - каже експерт.
26 жовтня набув чинності закон "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо посилення відповідальності за паркування, зупинку, стоянку транспортних засобів на місцях, призначених для осіб з інвалідністю". Він майже вчетверо збільшує розмір штрафу за паркування у місцях, призначених для осіб з інвалідністю. Відтепер він становить 60-100 неоподатковуваних мінімумів. Це - 1020-1700 грн. Такий самий штраф повинні сплатити організації та підприємства, які не відвели спеціально обладнані паркувальні місця для осіб з інвалідністю або облаштували їх з порушеннями.
Коментарі