16 березня 1936-го з конвеєра Горьківського автозаводу зійшов радянський автомобіль середнього класу - ГАЗ-М1.
ГАЗ-М1 з'явився з подачі інженерів американської компанії Ford Motor Company. В той період радянський автопром мав відповідний договір з американцями. Для "емки" останні надали технічну документацію на автомобіль F40. З цих креслень горьківські інженери "списали" лімузин.
Вперше в СРСР автомобіль отримав регульоване сидіння, систему вентиляції кузова - відкривалося вітрове скло і бічні кватирки, протисонячні щитки, "двірник", попільнички і прикурювач. Дальнє світло фар включалось ножним тумблером. Водій міг орієнтуватися на досить сучасні для того часу прилади, включаючи спідометр з обмеженням в 120-140 км/год і показник рівня палива.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Коли варто продавати авто
"Емка" не мала системи опалення. Тому шофери підсовували дерев'яні брусочки під стулки кришки капота, щоб гаряче повітря від мотора йшло в сторону салону, відігріваючи хоча б вітрове скло. Пасажирам, які сиділи позаду водія, тепла не діставалося. Також зміни торкнулися зовнішнього вигляду машини. Вона отримала: унікальні бампери, крила, стулкову кришку капота і облицювання радіатора.
У порівнянні з Ford в М1 застосовували не дві поперечні ресори, а чотири. Також посилили раму Х-подібною поперечиною, збільшили діаметр коліс і замінили в них спиці штампованими дисками. Коробку передач зробили триступеневу, а гальма стали механічними барабанними.
Замість V-подібної "вісімки" в Горькому взяли вдосконалений мотор від ГАЗ-АА. Таким чином, до 80 км/год автомобіль розганявся за 24 с. Крім цього, машина могла досягати швидкості понад 100 км/год. На сто км машина використовувала 14,5 л палива.
Зараз ГАЗ-М1 відносять до люксових седанів класу D, в якому представлені, наприклад, Mazda 6, BMW 3, Volvo S60, Chrysler 200.
Коментарі