пʼятниця, 04 листопада 2011 12:57

Як страхові компанії дурять власників автомобілів

Як страхові компанії дурять власників автомобілів

За підрахунками Асоціації страхувальників України, 70% водіїв скаржаться на страхові компанії. За 2010 рік страхові компанії заборгували 970 млн грн, це у 20 разів більше ніж 2008 року.

Кожну четверту страховку КАСКО взагалі не відшкодовують. Іншим виплачують менше або зі значними затримками, каже директор Асоціації Леонід Хорін.

Він розповів, як дурять своїх клієнтів страхові компанії.

Обман починають із договору, пишучи заплутаними, двозначними реченнями.

"Наприклад, ось угода однієї з компаній: "Зобов'язання страхової компанії не перевищують заборгованості клієнта перед банком". Що це означає? Наприклад, клієнт розбиває машину, а його борг за кредитом становить 5 тисяч гривень, то страхова компанія виплатить лише цю суму. Те, що ремонт машини коштує вдесятеро дорожче, до уваги не беруть. За договором тієї ж компанії, "водій має терміново повідомити страхову компанію про аварію". А коли це, терміново? Через годину, хвилину чи дві? Такі туманні формулювання обговоріть зі знайомим юристом. Якщо компанія не хоче переписати нечіткі положення, йдіть до інших страховиків", -  сказав Хорін.

"У вас немає потрібної довідки"

"Так кажуть після того, як водій потрапив у ДТП, його оформила ДАІ. Вимагають довідку про стан алкогольного сп'яніння. Такі випадки трапляються, коли страхова компанія чітко диференціює: ДТП через вину водія чи ні. Тому перед купівлею КАСКО варто поцікавитися, чи є різниця, хто винен у ДТП. Якщо так, то цілком ймовірно, що страхова буде доводити вашу вину", - зазначив Хорін.

0% франшиза ще не означає, що у разі викрадення авто відшкодують його вартість.

"Потрібно цікавитися, яка франшиза у разі викрадення, часто вони відрізняються у десятки разів", - порадив експерт.

За колеса та скло не відшкодовують коштів.

"У страхових компаніях ніколи першими не скажуть й не покажуть у договорі тих пунктів, у яких йдеться про окремі деталі, вартість яких не відшкодовується. Це може бути лобове скло автомобіля. Цю деталь не відшкодовують, якщо франшиза становить 1 або 2 відсотки. Вартість коліс багато компаній не відшкодовують навіть при франшизі 0 відсотків", - розповів Хорін.

За невелику подряпину не виплачують вартість ремонту

"Так найчастіше роблять ті компанії, які надають клієнту право на відшкодування пошкодження без його засвідчення працівниками ДАІ. Однією з умов такого права є відсутність вм'ятини. Автовласники найчастіше не можуть одразу виявити: чи є невелика вм'ятина під подряпиною. Експерти страхової засвідчують це, але висновку ДАІ немає, тому це пошкодження не відшкодовується. Раджу за найменшої подряпини викликати ДАІ", - підкреслив Хорін.

"Ви ремонтуйте машину, а ми вам потім заплатимо"

"Так часто радять аварійні комісари. А така дія, наприклад, суперечить договору. Тому потрібно кожне слово страховиків співставляти із договором", - наголосив експерт.

Зараз ви читаєте новину «Як страхові компанії дурять власників автомобілів». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

4

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 16965
Голосування Як карати п’яних водіїв?
  • Збільшити штраф до 40 тис. грн
  • На рік відправляти на виправні роботи
  • Забирати довічно водійське посвідчення
  • Відновити смертну кару
  • Не карати
  • Читати лекцію про шкоду алкоголю
Переглянути