Середа, 13 січня 2021 06:30

Загинули 32 пасажири і рятувальник

Загинули 32 пасажири і рятувальник
Лайнер "Коста Конкордія" / Getty Images

13 січня 2012-го круїзний лайнер "Коста Конкордія", на борту якого були 4234 людини, через необережність і некомпетентність капітана зазнав аварії у Тіренському морі. В результаті запізнілого повідомлення про катастрофу і погано організованої евакуації загинули 32 пасажири і 1 рятувальник.

Лайнер "Коста Конкордія" збудували у 2004-му. 2 вересня 2005-го його урочисто спустили на воду в Генуї. Протягом наступних років лайнер здійснював круїзні плавання в Середземному морі.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: До України повертаються 600 моряків, які працювали на круїзних лайнерах

О 19:00 13 січня 2012-го "Коста Конкордія" вийшов з порту поблизу Риму з 3206 пасажирами і 1023 членами екіпажу і персоналу. О 21:42, відхилившись від маршруту, в умовах спокійного моря, наткнувся на підводну скелю острова Джильйо. В результаті в корпусі утворилась 50-метрова пробоїна.

Через заповнення трюму водою за кілька хвилин після удару судно почало нахилятись. Маневрування не врятувало ситуації і близько 22:30 "Коста Конкордія" сів на мілину біля берегів острова Джильйо, нахилений під кутом 70 градусів на один борт. Попри критичну ситуацію, екіпаж не подав сигнал SOS, намагаючись власними силами опанувати ситуацію. Серед пасажирів виникла паніка, що на додаток до погано організованих і пізно розпочатих рятувальних робіт і недосвідченості екіпажу, призвела до загибелі 32 пасажирів. Частина з них потонула, стрибнувши за борт. Частина виявилась заблокованою у затопленій частині судна. Ще 64 людини отримали значні травми.

О 23:30 на шлюпці судно покинув капітан Франческо Скеттіно, відмовившись підкоритись наказу командира берегової охорони повернутись на борт. Рятувальна операція тривала 6 год із залученням італійської берегової охорони, військово-морського флоту і ВПС, які катерами і гелікоптерами доставляли пасажирів на берег. Пошук тіл загиблих у затопленій частині судна і потонулих тривав до 31 січня.

У липні 2014-го "Коста Конкордія" відбуксирували в Геную, де його два роки розбирали, після чого порізали на металобрухт. Загалом рятувальні роботи, ліквідація наслідків катастрофи, включаючи компенсації за екологічні збитки, виплати постраждалим та загиблим, і утилізація судна обійшлись власнику в 1,5 млрд євро - втричі більше за вартість лайнера.

Розслідування причин катастрофи встановило вину 4-ох старших офіцерів, які отримали 1-2 роки тюрми. Крім того, до 2 років і 10 місяців засудили директора компанії, що була оператором лайнера. Він намагався приховати від рятувальних служб справжні причини і масштаби катастрофи. 11 лютого 2015-го капітана Франческо Скеттіно засудили до 16 років ув'язнення.

Зараз ви читаєте новину «Загинули 32 пасажири і рятувальник». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 672
Голосування Як оцінюєте судову систему після вироку Стерненку?
  • Судової системи в Україні не існує. Є телефонне право президента
  • Вбивця і викрадач людей Степаненко отримав те, що заслужив
  • Українська судова система – це Портнов
  • Хто такий Стерненко?
  • Мені байдуже. Я виїхав з країни, або планую це зробити
Переглянути