субота, 01 серпня 2020 18:56

Вчені розгадали таємницю одного з найзагадковіших об'єктів у Всесвіті

Наукові дослідили ще одне космічне явище. Фото: Reuters

Науковцям вдалося визначити природу зоряних скупчень з надзвичайно низьким вмістом важких елементів.

Дане відкриття зробили завдяки постереженню за зоряною системою, що називається зоряним потоком Фенікса. Результати дослідження допоможуть дізнатися більше про створення та тривалість існування Чумацького Шляху. Про це йдеться в опублікованому дослідженні в журналі Nature.

"Кульові скупчення - одні з найзагадковіших об'єктів у Всесвіті. Це системи близько 100 000 зірок, що знаходяться в області близько 10 парсеків (кілька десятків світлових років) в діаметрі й більшість з них майже так само старі, як Всесвіт. Кульові скупчення обертаються навколо майже всіх відомих галактик, які мають більше мільярда зірок. Їх сфероїдальний розподіл навколо цих галактик припускає, що багато з них утворились в інших, маломасивних галактиках, які колись оберталися навколо центральної галактики, але з того часу були акрецовані цією галактикою і подрібнені її приливними (гравітаційними) силами", - йдетьсяя в повідомленні.

Вчені навчилися використовувати кульові скупчення в якості "скам'янілостей" для реконструкції цього процесу акреції, який сприяє утворенню великих галактик. Водночас, кульові скупчення могли бути зруйновані приливними силами галактики-господаря.

Потік Фенікса, що обертається навколо Чумацького Шляху. Фото: Роберт Гендлер/SPL