Екологічна катастрофа в Мексиканській затоці, яку називають "нафтовим Чорнобилем", може повторитися в Чорному морі. Таку думку висловили представники екологічних організацій у зв'язку з планами "Роснафти" та американської компанії Chevron почати розробку двох проектів на шельфі Чорного моря.
Сьогодні в присутності прем'єра Росії Володимира Путіна компанія "Роснафта" повинна підписати угоду про співпрацю з американською Chevron для розробки проектів "Вале Шатський" і "Туапсинський прогин". Першу ділянку "Роснафта" придбала в ході розпродажу активів ЮКОСу в 2007 році, Туапсинський - у 2003 році. Оцінювані запаси цих двох ділянок сумарно складають близько 5,3 млрд барелів нафти.
Тим часом російські екологи вважають, що подібні проекти є "знущанням над здоровим глуздом" і нагадують про аварії в Мексиканській затоці і в Тиморському морі біля узбережжя Австралії в серпні 2009 року.
"Все це говорить про те, що на сьогоднішній день не існує технологій навіть у провідних компаній в світі і вони не здатні ліквідувати розливи нафти в глибоководних умовах в найкоротші терміни", - повідомив директор Всесвітнього фонду дикої природи Росії Ігор Честін.
За його словами, те, що відбулося в Мексиканській затоці, показує, що навіть у регіоні, де зосереджена вся світова експертиза глибоководного буріння, - навіть у такому місці не вдається ліквідувати розлив.
"Що говорити про інші регіони, де, природно, немає ні знань, ні людей, ні інфраструктури. У Росії немає технологій глибоководного буріння, в принципі. Вони відсутні. Все це може призвести до аварій", - констатував Чесін.
Ігор Честін нагадав, що в США ряд компаній призупинив буріння і нафтовидобуток, крім того, оголошено мораторій на видачу нових ліцензій. При цьому компанії змушені виплачувати заробітну плату персоналу, незважаючи на простій.
Коментарі
1