Росія не розслідуватиме аварію бразильського літака Embraer, внаслідок якого загинув ватажок найманців групи "Вагнер" Євген Пригожин, відповідно до міжнародних правил.
Про це Москва поінформувала бразильський орган з розслідування авіаційних інцидентів, пише Reuters.
"Бразильський центр з дослідження та запобігання авіаційним подіям (CENIPA) в інтересах підвищення авіаційної безпеки заявив, що приєднається до розслідування, яке проводиться Росією, якщо його запросять і розслідування буде проведено відповідно до міжнародних правил", – зазначає видання.
Російське авіаційне управління не зобов'язане погоджуватися на CENIPA, але деякі колишні слідчі заявили, що це необхідно, оскільки уряди США та інших західних країн підозрюють, що Кремль стоїть за катастрофою Embraer Legacy 600, який мав хороші показники безпеки.
"Пригожин, два його заступники та чотири охоронці були серед 10 осіб, які загинули в результаті падіння джета на північ від Москви минулого тижня. Він загинув через два місяці після того, як влаштував короткий заколот проти російського Міноборони. Це стало найбільшим викликом правлінню президента Володимира Путіна з моменту його приходу до влади у 1999 році", – йдеться в повідомленні.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Путін наказав спецслужбам готуватися до нового заколоту – ЗМІ
За даними Міжнародної організації цивільної авіації (ICAO), що базується в Монреалі, рейс із Москви з пунктом призначення до Санкт-Петербурга був внутрішнім. Тому на нього не поширюються міжнародні правила, відомі під назвою "Додаток 13".
"Вони не обов'язкові, а лише рекомендовані. Але якщо в РФ скажуть, що почнуть розслідування та запросять Бразилію, ми братимемо участь віддалено", – заявив агентству глава CENIPA Марсело Морено.
CENIPA повідомила, що російська влада відмовилася на даний момент розпочинати розслідування відповідно до "Додатку 13".
Близько 802 регіональних літаків Embraer місткістю від 37 до 50 місць, побудованих на тій же платформі, що і корпоративний літак Legacy 600, знаходяться в експлуатації, що наголошує на інтересі участі Бразилії в дослідженні.
Колишній американський слідчий авіакатастроф Джефф Гуззетті, вважає, що РФ має прийняти допомогу Бразилії, навіть якщо CENIPA зможе брати участь лише віддалено.
"Якщо вони цього не зроблять, то це вірна ознака того, що прозорого розслідування не буде. Ці правила, що отримали свою назву з додатка до Конвенції про міжнародну цивільну авіацію, широко відомої як конвенція Чикаго 1944 року, є стриманою, але ефективною формою міжнародного співробітництва, яка рідко піддається сумніву", – сказав він.
В Тверській області РФ 23 серпня розбився бізнес-джет ватажка ПВК "Вагнер" Євгена Пригожина. Загинули всі пасажири. Серед них був і сам Пригожин, повідомила вчора Росавіація. Серед уламків і тіл знайшли його телефон.
Президент США у липні радив ватажку приватної військової компанії "Вагнер" остерігатись отруєння. Сьогодні Джо Байден припустив, що за вбивством ватажка приватної військової компанії "Вагнер" може стояти російський диктатор Володимир Путін.
Коментарі