четвер, 20 листопада 2008 19:07

Школярі проходитимуть пробне тестування платно

Школярі проходитимуть пробне тестування платно

Із початку місяця розпочалася підготовка до зовнішнього тестування. Школярам пропонують зареєструватися на інтернет-сторінці Вінницького регіонального центру оцінювання якості освіти (www.vintest.org.ua) та пройти пробне тестування за 50 грн. Про нововведення розповідає начальник Вінницького обласного управління освіти та науки Ігор Івасюк, 41 рік.

— Уже є затверджені правила, за якими мають проводити зовнішнє оцінювання. Такого раніше не було, — каже Ігор Дмитрович. — Випускники можуть спокійно подумати над вибором предметів і підготуватися. Не буде великого навантаження на період тестування. Бо торік навчальний план ще не виконали, а ЗНО (зовнішнє незалежне оцінювання. — "ГПУ") вже почалося. Тепер із 1 травня випускники будуть займатися в індивідуально-груповій формі й готуватися до тестів. Ті учні, які не будуть брати участь у тестуванні, пройдуть у червні Державну підсумкову атестацію.

Предмети для зовнішнього оцінювання залишаються ті ж?

— Ні, не буде зарубіжної літератури, всесвітньої історії, правознавства. Натомість додається іноземна мова. У минулому році тести з англійської впроваджували як експеримент в окремих областях, а в цьому ввели в основне тестування. Більшість вузів в умовах вступу вказують іноземну мову як обов"язковий предмет. Причому на проведення ЗНО з іноземної мови відводиться два дні. У перший день будуть здавати англійську, яку вивчають 97 відсотків випускників, а на другий день — німецьку, французьку або іншу.

За якою шкалою будуть оцінювати ЗНО?

— Для вступу до вузів залишиться шкала в 200 балів, нижній поріг теж не міняється — 124 бали. Для атестатів оцінки переведуть у 12-бальну систему. Також не можна буде виправити оцінку, отриману на ЗНО, здавши Державну підсумкову атестацію, як це робили минулого року. В атестат піде оцінка по тестуванню.

При проведенні вступної кампанії 2008 року було багато нарікань на пільговиків, які зайняли багато бюджетних місць. Чи змінилася ситуація?

— Цьогоріч скасували такі пільгові категорії, як медалісти та випускники підготовчих курсів. Лишаються тільки ті категорії, що передбачені чинним законодавством — сироти, інваліди, чорнобильці тощо.

Чи є на сьогодні проблема із педагогічними кадрами?

— Кадрами ми забезпечені на 100 відсотків. Можемо говорити скоріше про надлишок педагогів. Контингент учнів із кожним роком скорочується. У цьому році по відношенню до попереднього — на 10 тисяч менше, минулого — на 11 тисяч. І так постійно вже кілька років підряд. Тому вакансій немає. Іноді два вчителі ділять ставку, щоб нікого не скорочувати. Адже зараз іде тенденція до збільшення народжуваності, у дитячих садочках групи переповнені. Тому є сенс зберегти кадри на майбутнє.

Потрібно створити опорні школи

У селах теж можна говорити про стовідсоткове забезпечення шкіл педагогами?

— Так, навіть у селах немає дефіциту педпрацівників. Але там інша проблема: класи малоукомплектовані. На Вінниччині 170 шкіл, в яких менше 40 учнів. Багато школярів на індивідуальному навчанні, якщо в класі менше чотирьох дітей.

Як підняти рівень освіти в сільських школах?

— Потрібно створити опорні школи, забезпечити їх матеріальною базою та кваліфікованими кадрами. Важливий фактор — підвезення дітей до шкіл. Такі школи дозволять дитині розвиватися, адже після уроків вона буде відвідувати різні гуртки та факультативи. Світовий досвід показує, що такі школи виправдовують себе. У Польщі, наприклад, діти знаходяться в школі цілий день. Після занять вони обідають, потім займаються самопідготовкою, музикою, спортом, мистецтвом. А ввечері їх розвозять додому. Передбачені навіть гуртожитки на випадок форс-мажорних обставин. Батькам повідомляють, що діти залишаються в школі з такої-то причини.

Чи будуть згодні із цим батьки, яким доведеться відправляти своїх дітей у сусідні села?

— Потрібно переконувати територіальні громади. А це справа не одного року. Учителі в школах, які попадають під реорганізацію, у цьому теж не зацікавлені — адже вони втрачають роботу. Тут потрібно пам"ятати: ми створюємо школи не для того, щоб надати роботу вчителям, а для якісної освіти наших дітей. Органи влади повинні надати альтернативну роботу педагогам, яких скорочують.

Викладачі вишів вважають, що Болонська система освіти призведе до руйнації системи освіти. Чи згодні ви із цим?

— Дійсно, метою радянської освіти була підготовка всебічно розвинутої людини. Коли випускник обізнаний не тільки у своїй спеціальності, а ще знає мови, розбирається в мистецтві. До речі, у США був час, коли при вступі приймалися до уваги тільки результати ЗО. Як результат — філологи в них не знали табличку множення, а математики на карті не могли знайти Європу. Після цього вони внесли зміни до вступної кампанії, і стали враховувати атестат. Ми зараз теж на етапі переходу. Думаю, за кілька років система зовнішнього оцінювання буде більш досконалою.

Чи вплинула світова криза на ситуацію в освітній галузі?

— Наш бюджет був затверджений на початку 2008 року. Тому наслідків кризи ще не відчули. Є такі програми, що не виконувалися в минулі роки через брак коштів, а цього року задіяні. Наприклад, вже закупили чотири автобуси за програмою "Шкільний автобус" для чотирьох районів. Додаткові кошти, що передбачалися бюджетом, виділені по всіх статтях. А який бюджет буде на наступний рік, поки що не знаємо. Від цього залежать усі витрати.

Зараз ви читаєте новину «Школярі проходитимуть пробне тестування платно». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути