"За день салон автобуса нагрівається до 60 градусів, — каже 60-річний Борис Коваль, водій мікроавтобуса "еталон". Набирає пасажирів на Західному автовокзалі у Вінниці. — А в мене два рейси на день до Мурованих Курилівців".
Біля нього прикріплений до вікна маленький вітряк. У салоні є два люки.
— Ми-то люки відкриваємо, але постійно знаходиться хтось, кому дує, — додає шофер Іван Марчук, 45 років. — Люди роздратовані стали, не хочуть одне одного терпіти.
В автобусі Вінниця–Кожухів усі три люки намертво закриті. 46-річна Галина рятується синім віялом.
— Махаю собі під носом, — сміється, — аж доки рука не заболить.
Через спеку в автобусі Вінниця–Літин знепритомніла 40-річна пасажирка.
— Добре, що в автобусі була аптечка і холодна вода, — розповідає водій Олександр Стецюк, 34 роки. — Я зупинив автобус. Пасажири допомогли привести жінку до тями. Вона була блідою та мокрою від поту.
Від спеки страждають не лише люди, а й ламається транспорт.
— 5 серпня ледве доїхав до Петрика (Літинський район. — "ГПУ"), як лопнув патрубок — з"єднувальна трубка в охолоджувальній системі мотора. Прийшлося висаджувати пасажирів. Вони дуже нервували. Їх підібрала наступна маршрутка. А мою потягнули на базу. Мені пощастило, що мотор не згорів, — продовжує Олександр.
Ремонт охолоджувальної системи коштує понад 1000 грн. Полагодити мотор — 8 тис. грн.
Валентина Антонівна, 58 років, їде у село Ведмеже Вушко Вінницького району. Витирає чоло носовою хустинкою:
— У мене сьогодні донька народжує. Я була в роддомі. Дуже втомилася. Мені їхати додому лише 15 минут, але вони будуть, як у пеклі. Жара. Піт заливає очі. Дуже багато п"ю води, але то, канєшно, на почки погано вліяє.
В "ікарусах" вмонтовані вентилятори над кожним пасажирським сидінням. Але вони не працюють.
— Та ці вентилятори давно поламалися, — каже 58-річний Віктор, шофер автобуса Вінниця–Житомир, що відправляється із Центрального автовокзалу. — Машині 22 роки.
У вінницьких магазинах побутової техніки розкупили всі вентилятори.
— Цього року їх не будуть завозити, — говорить Ярослав, 24 роки, продавець-консультант магазину "Техноярмарок", що на Хмельницькому шосе. — Найбільше вентиляторів виробляє китайська фірма "Сатурн" та українська "Уфо". Усі запаси люди розкупили. А нові виробники бояться вироблять, бо вдруг похолодає. Тоді прийдеться їх тримати на складі.
На в"їзді до Вінниці три доби стояли машини із піском та відсівом. Через спеку вантажівкам заборонили вдень заїжджати до міста.
— Пісок треба доставити в центр Вінниці на будівництво, а через жару третій день не можемо в"їхати, — пояснює водій. Називає себе Олександром. — Асфальт має бути 30 градусів, а він не охолоджується. Вчора вночі температура асфальту була 40 градусів.
У місті заборонили спалювати сміття, розводити вогнища у лісі, використовувати піротехніку.
— Роботодавці мають організовувати робочий день так, щоб у години найбільшої спеки люди не були під відкритим небом. Особливо це стосується сфери будівництва, — каже мер Вінниці 32-річний Володимир Гройсман.
Міськрада виділила 7 тис. грн на закупівлю пального для пожежної служби.
Осінь буде теплою
— Цього літа наш клімат нагадує тропічний: висока температура повітря одночасно з дуже високою вологістю, — розповідає 58-річна Марія Кощавка, начальник Вінницького обласного центру гідрометеорології. — У липні температурний режим був на 5 градусів вище норми, а в серпні прогнозують перевищення на 5–6 градусів. Такий режим триватиме до 15 серпня. Після передбачаються грози, град і шквали. Восени також очікують перевищення норми. Буде доволі спекотно.
Коментарі