Минає рік транспортної реформи у Вінниці. Торік у лютому міськрада скасувала майже всі маршрутки, трамваїв і тролейбусів стало вдвічі більше. Мер Володимир Гройсман запевняв, що це суттєво розвантажить дороги, добиратися буде просто. Їдемо в годину пік із трьох місць, де люди скаржаться на транспорт найбільше. Обрали мікрорайони Старе місто, Корея та вул. Чехова. До центру звідти 6 км.
На пл. 8 Березня зо 20 людей тупцюють від холоду, температура повітря -7°С. О 8.10 зупиняється довгий муніципальний автобус №21, що курсує від зупинки "Педучилище" через центр міста до лікарні Пирогова. Транспорт переповнений. Люди на зупинці кидаються до нього. Високий чоловік років 35 розштовхує всіх ліктями, просувається всередину.
— Куди ви лізете, як слон? То ж дивіться, на ногу стали, — чути жіночий голос.
Шестеро людей не вміщаються і відходять. Двері автобуса ледь зачиняються.
За 5 хв. під'їжджає спринтер №21-А. У салоні люди тісно стоять у проході. Дві жінки ледь уміщаються, намагаюся зайти за ними. Стою на сходинці пригнувшись. Намагаюся зачинити двері, але тільки б'ю ними себе по голові. Виходжу.
Повз проїжджає маршрутка №7-А, не спиняється. За нею — вщент набита №21-А.
О 8.30 вміщаюся в маршрутку. Стаю біля водія, двома руками тримаюся за поручень. На пл. Калініна водій підбирає ще шістьох. Стає тісно, важко дихати.
— Да, я повний по самі гланди, — кричить водій по мобільному. — Гавриків (працівників ДАІ. — "ГПУ") нема по всьому маршруту.
2 хв. стоїмо в заторі на мосту. До центру добиралася 36 хв.
На зупинці біля обласного ДАІ в мікрорайоні Корея питаю, як доїхати в центр.
— Прямого нічо нема. Має бути маршрутка №11-Б, нею можна доїхати до ринку Урожай, — пояснює жінка в чорній дублянці. — Є автобус до ринку Супутник, а там пішочком через парк. Але рідко ходить — раз у півчаса.
За 12 хв. підходить білий бус. Салон розділений на дві частини. У першій — два сидіння біля водія. Двері туди заклеєні скотчем. Водій відкриває зсередини.
— Проходьте там по салону! — кричать із вулиці дві жінки, їм не вистачає місця.
— Та нема куди, всьо зайнято, — відповідає невисокий чоловік.
— То виходьте, бо ми вас уперед пропускали. Не будемо ж ми тут залишатися.
Пасажири неохоче посуваються.
Салон незручний, вікна низькі та замерзлі. Поручні високі. Тим, хто стоїть, не видно вулиці. Підбирати людей зупиняємося тричі. Заходять по двоє-троє.
— Передайте за проїзд, — просить чоловіка невисока жінка в сірому пуховику.
— Нема як узяти у вас гроші. Я і за себе ще не розплатився.
Об'їжджаємо всю Корею. Виходити починають тільки біля школи міліції на вул. Генерала Арабея. Далі — на трамвайній зупинці по Хмельницькому шосе.
6 км проїхали за 20 хв. Виходжу на кінцевій зупинці біля ринку Урожай. Щоб доїхати до центру пересідаю на трамвай №1, у центр потрапляю за 10 хв.
На зупинці на вул. Чехова о 8.00 зібралися близько 30 людей. За 17 хв. під'їжджає бус №19-А, до нього біжать люди. Стою майже в кінці черги.
— Ше мене возьміть, — суне у двері 3-річного сина невисока жінка. — Я лиш до центру. На роботу вже опоздала, то може, хоть у садік встигну.
— Женщіна, закрийте двері с той сторони. Гайци як побачать стоячих, штраф влуплять, — викрикує водій маршрутки.
Жінка відходить, хлопець починає плакати.
— Сьодні дурдом, після празніків люди із ближніх сіл приїжджають, то на зупинці сісти невозможно, — каже. — Як холодно, ходимо в магазін на остановкє грітися. Але вчора нас повиганяли, сказали, ми їм мішаємо. Мусіла купити стакан кави.
За 5 хв. приїжджає тролейбус №10, сідаємо в нього. Задні двері ледь зачиняються. На наступній зупинці сідають ще десяток людей.
При виїзді на просп. Коцюбинського потрапляємо в затор. Попереду зіштовхнулися дві автівки. Об'їхати не можна. Дорога хоч і почищена, але вузька. Стоїмо 14 хв. Пасажири починають просити відчинити двері.
— Не імєєм права, — пояснює водій. — Ще під колеса попадете.
Хтось ззаду погрожує вибити скло. У цей час різко рушаємо. Невисока жінка падає на підлогу.
— А трясця вашій транспортній реформі. Верніть мою маршрутку, — кричать із салону.
До центру добираємося за 38 хв. На маршрутці цей же шлях можна було подолати за 12 хв.
Коментарі