13 листопада жителі вул. Леніна села Гордіївка Тростянецького району перекрили дорогу вантажівкам зі щебенем. Ті везли його на будівництво птахокомплексу "Вінницький бройлер". Люди скаржаться, що через рух транспорту тріщать хати.
— У мене пол у веранді розірвало на чотири частини, — говорить колишній учитель Іван Войченко. — Скріпив хату та гараж угорі бандажем, так воно знизу фундамент розтягує.
Показує вікно веранди, яке внизу здулося. Обводить кругом хати. На стінах десятки тріщин.
Птахокомплекс улітку цього року почав зводити "Миронівський хлібопродукт". Випускає продукцію брендів "Наша Ряба", "Легко", "Фуа Гра". На землях сіл Гордіївки, Оляниці та Четвертинівки Тростянецького району планують облаштувати ферми із вирощування курей-бройлерів.
— Центральна дорога й наші хати побудовані на плавуні, — продовжує Іван Михайлович. — Він на глибині п'ять метрів, а в деяких місцях — два метри. При такому русі вантажівок наші хати за два-три місяці поваляться. Колона рухається з інтервалом у 15 метрів. Вага кожної машини 60–70 тонн. За хвилину по такій дорозі проходить 200–250 тонн вантажу на швидкості до 60 кілометрів на годину. А вона розрахована максимум на 38 тонн. Водопровід уже порвався, вода по вулиці тече. А що буде, коли порветься газопровід?
Селяни вимагають, щоб фірма-забудовник проклала для своїх потреб об'їзну дорогу.
Голова Тростянецької райдержадміністрації Сергій Скіць, 46 років, дозволив вантажівкам діставатися через райцентр. Це додаткові 15 км.
— Компанія взяла на себе зобов'язання відремонтувати дорогу, знизити швидкість руху до 30 кілометрів на годину і зменшити вагу машин. Коли все це буде виконано, знову говоритимемо з людьми. Думаю, вони підуть на поступки і дозволять автомобілям їхати через село, — каже Скіць.
Директор підрозділу птахофабрики "Вінницький бройлер" Олександр Черніков, 35 років, обіцяє, що для перевезення щебеню підприємство добере легші автомобілі:
— Також обмежуватимемо швидкість руху вантажівок через село. Поставимо знаки та пости ДАІ, щоб вони штрафували водіїв, які ігноруватимуть вимоги. Через три-чотири місяці зменшиться потік машин через Гордіївку, бо компанія побудувала для себе на Ладижинській залізничній станції окрему гілку для доставки будматеріалів.
Коментарі
1