понеділок, 24 жовтня 2011 00:45

"Хмільник не забетонізований, як інші міста"

Автор: фото: Валентина МУРАХОВСЬКА
  Учениці 5-го класу школи №1 міста Хмільник Аліна Михайлюк (ліворуч) та Ганна Мельничук до дорозі додому щодня заходять до парку біля  управління праці і соцзахисту. Раніше тут був закинутий садок
Учениці 5-го класу школи №1 міста Хмільник Аліна Михайлюк (ліворуч) та Ганна Мельничук до дорозі додому щодня заходять до парку біля управління праці і соцзахисту. Раніше тут був закинутий садок

62-річний Володимир Слободянюк переїхав зі столиці у Хмільник півроку тому. Каже, місто вражає спокоєм.

— У Києві всі спішать, а тут наче життя спинилося, — розповідає Володимир Іванович. — Уперше я приїхав сюди 10 років тому після інсульту в санаторій. Я прямо влюбився в це місто. Ліс, чистий воздух, гарні санаторії та маленькі будиночки. А ще можна прямо в центрі біля річки сісти на траві, роззутися, вийняти бутерброд із салом і забути про все на світі.

— Хмільник не забетонізований, як інші міста, — долучається до розмови товариш Слободянюка 65-річний Віктор Пономаренко. — Просто тут нема грошей на асфальт, то подальше від центру ґрунтові дороги, як у селі.

Володимир Слободянюк у столиці продав однокімнатку, у Хмільнику придбав 4-кімнатну квартиру. Ще залишилися гроші — зробив євроремонт, поклав у банк. Живе сам. Двоє синів із сім'ями залишилися в Києві.

— Доки жив у столиці — рідше дітей бачив. Онуків сюди відправляють на канікули, бо тут чистий воздух, мало машин.

Більшість хмільничан зайняті торгівлею на двох місцевих ринках. Обробляють городи.

— На продукти трачу небагато, бо все своє, — розказує місцева 38-річна Галина Четвертак. Працює реалізатором на базарі. — Основні наші покупці — це курортники. Беруть всьо добреньке — і ковбасу, і коньяк, і оселедця рябого. Особенно до нас люблять їздити росіяни.

У місті працює швейна фабрика "Лілея", де виготовляють верхній одяг для Німеччини. Є підприємство "Сільмаш" — робить машини для сівби та розкидання добрив. У Хмільнику — дев'ять санаторіїв. Середня зарплата в місті 1575 грн. Це найнижчий показник в області.

— У нас добре розвинений дрібний бізнес, — каже мер 52-річний Василь Грушко. — Але підприємці платять офіційно лише мінімальну зарплату. Решту дають у конвертах.

Квартир у Хмільнику продають мало. В основному однокімнатки за $24–26 тис. П'ять років тому місто перейшло на індивідуальне опалення. Комунальні котельні закрили.

— Завдяки цьому ми економимо близько 3 мільйонів "кубів" газу, — продовжує мер. — Але не все врахували. Системи в багатоповерхівках порізали, а під'їзди нікому опалювати — через це псуються будівлі.

15 травня Верховна Рада ухвалила закон, за яким Хмільник оголосили містом державного значення. У червні через нього пустили дизельний потяг, який з'єднував Вінницю з Хмельницьким. Поїзд ходив лише місяць.

— Той дизель десь на ремонті в Польщі стоїть, — говорить мер. — Гірше, якщо скасовують потяги номер 617 і 618, які щодня їхали до Києва, а потяг Москва–Хмельницький тепер має їздити лише через день. Це неприпустимо для курортного міста.

Найбільша проблема — молоді немає де відпочити.

— Єдина розвага — танцювальні вечори в школах, — додає Василь Грушко. — Закликаю інвесторів, щоб вкладали гроші, але єдина умова — без спиртного. А без горілки не хтять. От недавно в нас відкрився суші-бар. Питаю: горілка буде? Кажуть, буде, бо без горілки нема торговлі.

Зараз ви читаєте новину «"Хмільник не забетонізований, як інші міста"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

2

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути