Акциз на імпортні автомобілі зменшили у більш ніж 15 разів. Це передбачає прийнятий парламентом 31 травня закон №3251. Його співавтори — депутати Верховної Ради від "Народного фронту" 44-річний Олег Медуниця та Ігор Гудзь, 34 роки.
— Ми — країна з невеликими доходами на душу населення. Але платимо за авто значно більшу ціну, ніж заможні європейці. Цей закон усе змінює, — каже Олег Медуниця. — Тепер наші люди можуть купувати якісні недорогі машини з Євросоюзу і сплачувати за них мінімальне мито — як за нові.
Державний податок на бензинові й дизельні моделі, яким до 10 років, зробили, як на нові. Акциз на кубічний сантиметр двигуна випущеної п'ять років тому "Шкоди Фабії" становив 1 761 євро. Відтепер — 63 євро.
За зниженими ставками можна ввозити одне авто на рік. У цей термін забороняється продавати його.
— Більшість бензинових машин подешевшає від 2,3 до 4 тисяч євро. Ціна дизельних впаде на 3,9 тисячі євро. Також знизиться ПДВ на цю суму. Не старші за п'ять років іномарки можна буде знайти по 5–9 тисяч євро. Зараз такі коштують на 3–6 тисяч дорожче, — говорить 39-річний Олег Омельницький, директор компанії "Автоконсалтинг". — Подешевшають машини, яким до 15 років. Ніхто не продаватиме вітчизняний "ЗАЗ Ланос" 2009-го за 7 тисяч євро, якщо за 8 можна буде придбати німецького "Опеля Астру".
Продукція дешавшатиме поступово — пропорційно до того, скільки машин ввозитимуть із-за кордону.
— До кінця 2016-го таких буде до 100 тисяч автівок, наступного — вдвічі більше, — прогнозує 36-річний Павло Мельник, директор агенції "МПП-консалтинг". — Завдяки зниженню акцизу, люди поступово викинуть радянський брухт і пересядуть у сучасні моделі. Такі споживають удвічі менше бензину, ніж "Жигулі".
Закон набуде чинності за місяць після публікації. Низькі ставки не поширюються на машини з Росії. Діятимуть до 31 грудня 2018 року.
Коментарі