Із вересня 2022-го автомобілі на українських номерах мають проходити обов'язковий техогляд. Легкові машини перевірятимуть за чотири роки після реєстрації, потім — що два роки. Таксі й вантажівки з масою понад 3,5 т — щороку.
Кожні 12 місяців техогляд проходитимуть і автомобілі, які перевозять понад дев'ять пасажирів. Якщо машина старша за дев'ять років, перевірка буде кожні шість місяців.
За відмову від техогляду водій отримає штраф в 1,7 тис. грн. При повторному порушенні можуть позбавити водійських прав.
— Якщо машина не відповідатиме вимогам перевірки, нею заборонять користуватися, — говорить глава Асоціації безпеки експлуатації транспорту Дмитро Гончарук, 41 рік. — Техогляд зобов'яже водіїв тримати автомобілі в належному стані.
Контроль незручний тим, що на нього потрібно витрачати час і гроші, додає експерт.
— Може створити клопіт власникам машин із поломками. Отримають перелік невідповідностей, які доведеться усунути та пройти контроль повторно. Вартість техогляду коливається в межах 800–1300 гривень.
Щоб не дати водіям змоги купувати документи про успішне проходження контролю, техогляд мають фіксувати на відеокамеру.
— Потрібно автоматизувати передачу показників з приладів у лабораторії й до загальнодержавної бази даних, — додає Дмитро Гончарук. — Має бути персональна відповідальність експерта, який проводить техогляд. Наприклад, у Польщі фахівця, який порушив вимоги, на п'ять років позбавляють права обіймати посаду.
Коментарі