У Києві найбільше прихованої реклами цигарок, за словами громадських активістів. Вони перевірили, як виконують закон про заборону реклами тютюну, прийнятий 16 вересня торік. Пройшлися 764 кіосками, супермаркетами, магазинами та міні-маркетами в 10 регіонах.
— Картина у Києві близька до ситуації в Україні, — розповідає Тарас Шевченко, директор Інституту Медіа Права. — У столиці ми перевірили 151 пункт продажу. Прямих порушень закону немає. Проте 80 відсотків місць мають спеціальне обладнання: дисплеї у вітринах і біля кас, пачки розміщують на яскравому кольоровому фоні. Це стимулює покупців придбати цигарки.
Також громадські організації під час моніторингу помітили, що точки продажу мають яскраві цінники, торгові аксесуари із зображенням тютюнових брендів, наприклад, монетниці для решти на касі.
У 4% закладів торгівлі купити цигарки закликають промоутери. У деяких кіосках цінники повністю перекривають напис про шкоду куріння.
— Тютюнові компанії навчилися обходити закон у частині стимулювання продажу через його недосконалість, — додає Шевченко. — Для того, щоб досягти повного виконання, треба заборонити виставляти пачки цигарок у вітринах. Така практика є у Великій Британії, Ісландії, Ірландії, Норвегії, Канаді, Австралії і деяких штатах США.
Коментарі