— Тільки рушила на таксі з роботи, як шмат мосту відпав буквально перед носом. Водій видихнув і сказав: "Пощастило". Боюся подумати, що могло би бути, якби колеги не затримали на дві хвилини, — каже киянка Інна Ковальчук.
27 лютого о 20:31 перед автомобілем, в якому вона їхала, впало 10-метрове бар'єрне перекриття Шулявського шляхопроводу. Він розташований у Солом'янському районі столиці. Завдовжки 408,9 м, завширшки 21 м. Сполучає вул. Олександра Довженка й Вадима Гетьмана. Під ним — найбільша транспортна артерія столиці — просп. Перемоги. Поряд станція метро Шулявська. Обвал стався на з'їзді з вул. Вадима Гетьмана на проспект. Уламок пошкодив вікно білої "Тойоти Камрі". Людей у салоні не було.
О 21:00 кілька тонн бетону й арматури валяються в технічній зоні під мостом. Проїзду там немає, зрідка ходять пішоходи, паркують автомобілі.
— Ми вже закривалися, збирали папери. Раптом почули гуркіт, ніби вистрелили з пушки. Виглянула у вікно, а там шматок мосту на тротуарі лежить. Перед ним проїжджає сірий "Ланос", — каже касир "Сбербанку" Аліна, 27 років. Заклад розташований за 20 м від місця аварії.
Каміння розсипалося по крайній смузі проспекту Перемоги. Поліція перекрила виїзди на міст. Місце обвалу загородили. Рятувальники й дорожники відпиляли обвислі шматки бетону. Витягли припарковані під естакадою автомобілі. За півгодини після обвалу приїхав мер Києва 45-річний Віталій Кличко з охоронцем. Слідом за ним — заступники й інші чиновники міськадміністрації.
— Шляхопровід втомився. До того ж були порушені норми експлуатації. Під мостом стояли МАФи, які згоріли, — каже Кличко.
Має на увазі пожежу 24 вересня 2006 року. Тоді вигоріло 500 кв. м секонд-хенду. Пошкоджені були три опори шляхопроводу. 2007-го зайнялося вдруге. Опори втратили до 30% тримаючої здатності. Ринок виселили. На місці пожежі встановили металеві розпірки. 2013-го міст визнали передаварійним.
О 9:00 28 лютого по обидва боки мосту утворилися затори. Від метро люди йдуть пішки.
— 10 років у столиці нічого не ремонтували, — каже Олексій Коваль, 40 років.
Після 12:00 автомобілі відкривають по смузі в обох напрямках. Вантажівки розвертають. Щодня міст мають оглядати спеціалісти. Віталій Кличко пообіцяв реконструювати його за два роки й побудувати розв'язку.
— Бар'єр мосту міг відпасти через сіль, яка накопичилася між стиками захисної консолі, — каже 80-річний Едгар Годік, керівник групи авторського нагляду компанії "Київсоюзшляхпроект". — Її тоннами висипають сюди зимою. Могла роз'їсти бетон. Треба готувати проект перебудови шляхопроводу. Там уже немає чого реконструювати.
— У столиці до 70 відсотків інженерних споруд — аварійні або на грані. Це мости, підземні переходи, входи в метро, — говорить 63-річний Володимир Бондаренко, колишній голова міськдержадміністрації. — Десять років тому в мерії було управління інженерних споруд і спецуправління протизсувних робіт. Закрили. З того часу такими об'єктами ніхто не займається. Гроші, які мали йти на реконструкцію Шулявського мосту, перекинули на ремонт дороги в Кончу-Заспу, проспект Перемоги й на Євробачення.
Коментарі