У ніч на 22 листопада в Чорному морі поблизу Одеси танкер "Делфі" з командою на борту зірвало з якоря й понесло до берега. Евакуювали трьох членів екіпажу — капітана, механіка й матроса. Корабель ліг боком на дно. З пробоїни витекло паливо. На місці аварії концентрація нафтопродуктів у воді у 150 разів перевищила граничну.
"Делфі" — єдине судно, що на початку листопада не відреагувало на попередження військових. Оголосили про навчальні стрільби в морі біля Одеси. Інші кораблі відійшли.
Усі члени екіпажу — українці. Постраждалих витягали мотузкою по воді. На березі клали на ноші й доправляли в машини швидкої допомоги. Капітан 59-річний Анатолій Слинько перебуває в лікарні в стані середньої тяжкості. Старшого механіка Костянтина Михайленка із Херсона госпіталізували з гострим трахеобронхітом. 25 листопада його виписали.
— Уночі зателефонували, що судно відносить до берега. О другій ночі виїхали сюди. "Делфі" нібито зачепився за кілометр від берега. Тому відклали до ранку всі заходи. Оцінили ситуацію, зібрали особистий склад на базу, перевдягли і о першій годині були тут, — каже начальник станції рятувально-водолазної служби Одеської міськради Олексій Лаптєв. — Варіанти з плавзасобами не пройшли — шторм був дуже сильний. Завдяки водолазам та альпіністському спорядженню доставили постраждалих на берег. Протягнули від судна до берега троси. Ними за допомогою карабінів переправили людей. Найскладніше було витягти капітана. Його затиснуло, не міг рухатися.
— Через великі хвилі дуже "ковбасило" з боку в бік. Була небезпека, що рятувальники самі можуть загинути, — говорить водолаз Ігор Ічанський. — Телефоном зв'язувалися з моряками. Сказали, настільки знесилені й обморожені, що не можуть самі спуститися.
— Ми не подавали сигнал SOS, бо не було струму. Акумулятори працювали до п'ятої ранку. Зв'язок був, але ми не знали, де перебували. Буксири не могли підійти через шторм, — каже Костянтин Михайленко.
Паливо з баків судна розлилося навколо великою плямою. Екологи ліквідовують наслідки.
— Витекли нафтовмісні продукти із системи генерації та двигуна. Зафіксували перевищення граничної концентрації нафтопродуктів у понад 150 разів. 23 листопада ввечері показник знизився, — говорить Валентина Дацюк, 56 років, виконує обов'язки директора департаменту екології Одеської міської ради. — З понеділка там працює інспекція охорони Чорного моря. Адміністрація морпорту встановлює сорбуючі бони навколо танкера. Зробили це вчасно, тому пляж не забруднений.
Як повідомляють одеські ЗМІ, судно з травня 2019 року перебуває в морі біля Одеси. Належить громадянину Великої Британії, приписане в порту Румунії. Документів не має. Є підстави вважати, що танкер причетний до контрабанди, пишуть ЗМІ. Екіпаж не мав їжі та палива для генераторів з 18 листопада. Власник корабля на зв'язок із командою не виходить. Його представник радив команді не подавати сигнал SOS.
Коментарі