9 травня телеканал "Україна" показав кольорову версію чорно-білої картини режисера Леоніда Бикова "У бій ідуть самі старики". Фільм три роки розфарбовували 600 художників із п"яти країн під керівництвом режисера колористики Ігоря Лопатьонка. На початку травня у Росії показали розфарбований серіал "Сімнадцять миттєвостей весни".
— Биков хотів знімати кольорове кіно, — стверджує Лопатьонок. — П"ять разів направляв у Москву запити, аби дали кольорову плівку, але відмовляли.
Розмалювати чорно-білі фільми спало на думку гендиректору російського державного телеканалу "Росія" 46-річному Олександрові Любімову.
— Черно-белое кино изрядно поистрепалось, — пояснює. Додає, що після кольорового оновлення "У бій ідуть самі старики" та "Сімнадцять миттєвостей весни" можна показувати ще 50 років.
Режисера серіалу 84-річну Тетяну Ліознову продюсери три місяці вмовляли дозволити їм розфарбувати стрічку. Кажуть, пообіцяли за це $30 тис.
Проти ініціативи Любімова виступили члени громадської організації "Комуністи Петербурга і Ленінградської області". Вони подали на нього позов до суду на 1 млрд рублів. "Это злодейское и преднамеренное покушение на сокровищницу советского киноискусства", — йдеться у їхній заяві. Мовляв, якщо Любімова не спинити, він і далі знущатиметься з радянського кіно і навіть введе у фільм "Ад"ютант його превосходительства" порнографічні сцени.
— Я не хочу, аби мій чорно-білий фільм "Криниця для спраглих" розфарбовували, — каже "ГПУ" режисер 72-річний Юрій Іллєнко. — Чорне і біле допомагає режисерові показати боротьбу добра і зла. Фарби можуть убити весь його шарм. Та стрічку "У бій ідуть самі старики" кольори не зіпсують.
Коментарі