Із 1 липня вдвічі подорожчає проїзд у наземному комунальному транспорті столиці, а в метро — у півтора раза. Нині в тролейбусах та автобусах квиток коштує 1,5 грн, а в підземці — 2.
Подорожчання пов'язане з рішенням Кабміну підвищити ціни на енергоносії, пояснює мер Віталій Кличко. Цього вимагає Міжнародний валютний фонд, що надає Україні кредит.
— Потрібно провести аудит у комунальних підприємствах, і гроші на оплату підвищених тарифів на електрику знайдуться, — вважає 26-річний Павло Везденецький, громадський активіст. Він кілька років бореться проти тіньового обігу коштів у "Київпастрансі". — У "Київпастрансі" маршрутних таксі та автобусів більше, ніж тролейбусів і трамваїв. Зокрема, у другому та восьмому автопарку тролейбусів узагалі немає. А в маршрутках, навіть комунальних, пільговиків возять за гроші. При цьому білетів не дають. Водії мають план по перевезенню, за який отримують мінімальну зарплату — близько 1300 гривень. Його виконують, а решту виручки кладуть до кишені. Виходить суттєвий додаток до зарплати. Потрібно побороти корупцію, а тоді піднімати тарифи.
Після подорожчання будуть зміни у сфері муніципального транспорту?
— Жодних. Наприклад, після підняття тарифів із 50 копійок до 1,5 гривні заборгованість перед працівниками транспортних комунальних підприємств лише зросла. Якість перевезень теж не зміниться. Ми продовжуватимемо задихатися в набитому транспорті, бо досі немає схеми, де чітко прораховані пасажиропотоки. Про корупцію в метро говорять давно, створюють комісії, щось виявляють, змінюють керівників, але проблеми залишаються.
Чому підвищують тарифи, а не роблять аудит та аналіз роботи комунальних транспортних підприємств?
— Тому що це копітка робота, якою ніхто не хоче займатися. Всім зручно отримувати тіньові кошти. Досі не провели заміну кадрів. "Регіоналівський" заступник голови міської адміністрації по транспорту Михайло Костюк працює. На його місце потрібно поставити молодого амбітного антикризового менеджера, який не боїться роботи.
Які транспортні проблеми Києва треба вирішувати негайно?
— Міська електричка ходить на Троєщину не регулярно. Нею мало користуються, відповідно, збиткова. Через неточний пасажиропотік нераціонально розподіляють конкурси на маршрути. Приватні перевізники просто платять хабар за "хлібні" маршрути, виганяють свої "Богдани" й заробляють гроші. Люди в часи пік набиваються в них, наче оселедці, вистоюють черги.
Коментарі