Цьогоріч восени оголосять конкурс на будівництво першої платної дороги. Автобан пролягатиме зі Львова до польського Краковця.
Траса завдовжки 69,5 км. Водіям проїзд коштуватиме від 140 до 208 грн, за попередніми підрахунками.
— Ми повинні брати за орієнтир європейські ціни. Але все ж в Україні буде трохи дешевше, — заявив голова Укравтодору Славомір Новак, 44 роки. — Середня вартість будівництва автобану в Європі — 10 мільйонів євро за кілометр. В Україні вийде не більше, ніж 5–6 мільйонів євро за кілометр.
Дорогу будуватимуть чотири-п'ять років. Інвесторові має окупитися за рахунок інфраструктурних об'єктів, логістичних центрів уздовж траси та вартості проїзду.
— Платні дороги приваблять інвестиції в Україну. Якщо концесіонер бере дорогу в управління, то вкладає туди гроші. Потім він отримує кошти, які платять за проїзд водії, — каже директор програми "Інфраструктура" Українського інституту майбутнього 49-річний Володимир Шульмейстер. — Світовий досвід показує, що платний автобан має сенс. Але ним має проїжджати 13–18 тисяч автівок щодня. Це серйозні цифри, але такий потік можна спостерігати на окружній дорозі у Києві. Між Львовом і Краковцем стільки машин з'явиться не одразу. А якщо цього не станеться, держава буде зобов'язана повернути інвестовані гроші. Бо часто концесіонери пропонують такі умови. Цей ризик є головною причиною, чому раніше такі дороги не будували.
Про першу платну дорогу Львів — Краковець почали говорити ще 2015-го. Тоді Укравтодор оголосив концесійний конкурс. Але міжвідомча комісія відхилила заявки претендентів. Пояснили це тим, що компанії не спроможні профінансувати будівництво. Після того Мінінфраструктури вирішило внести зміни у законодавство, перш ніж оголошувати повторний конкурс. Торік у лютому Верховна Рада узаконила платні дороги в Україні.
Коментарі
1