Понад 1200 школярів і 2158 педагогів захворіли на коронавірус на 4 жовтня. Понад 83 тис. учнів перебувають на двотижневій самоізоляції.
На карантин клас відправляють, коли там є інфікований. Якщо в закладі на ізоляції половина школярів — увесь переводять на дистанційне навчання. Уроки викладачі проводять онлайн або надсилають для самостійного опрацювання.
— Першокласників складно навчати віддалено. За підготовкою має стежити вчитель, — говорить освітній експерт Віктор Громовий, 57 років. — Педагог має ставати консультантом для батьків. Їхня роль — головна.
Міністерство освіти видало інструкції, як учителям працювати віддалено?
— Національну платформу для дистанційного навчання обіцяли в травні, але досі немає. Для викладання користуємося програмою "Зум". Хоча вона для цього не годиться.
У США є платформи для вивчення мови, математики. Однак уніфікованої системи освіти там немає. У кожному штаті — своя специфіка. Мають лише національні стандарти освіти. Фахівці визначають, що повинна знати і вміти дитина певного віку.
Чи готові педагоги до тривалого дистанційного викладання?
— Докладають колосальних зусиль. Але кинуті напризволяще — ніхто не виділив кошти, аби можна було купити планшети дітям, в яких їх немає. Пропонував зібрати непотрібні комп'ютери активним батьківським спілкам у фейсбуку й передати учням із малозабезпечених сімей. Не відгукнулися.
Як оцінювати знання? Вдома відповіді на тести діти знайдуть в інтернеті.
— Кожен учитель розробляє свій підхід. Може виставляти оцінки за накопичувальною системою. Зробив певні завдання — матимеш 12 балів. Педагог, який роками працює з класом, знає можливості дитини.
Карантин негативно впливає на якість освіти?
— Так. З другого боку, пандемія дає шанс відмовитися від застарілого класно-урочного викладання й зробити освіту максимально індивідуальною. Якби не вона, нові технології ми ще довго не застосовували б. А так дехто прорветься до сучасних підходів, методик.
Погано, що освіта не отримала додаткового фінансування. В інших країнах цій галузі дали колосальні ресурси для оновлення.
Після закінчення карантину маємо повернутися до традиційного навчання?
— Значна частина учнів і вчителів призвичаїлися до змішаної системи. Школярі побачили, що можуть працювати самостійно. А педагог у цьому процесі — як особистий тренер.
Школи змінюються. Кращі заклади нову систему використовуватимуть активніше, ніж до пандемії.
Коментарі