23-річний Іван Кононенко з міста Миргород на Полтавщині третій рік працює далекобійником. Перевозить Україною вантажі до 10 т. Найчастіше — ящики з горілкою, пивом, вином, маслом, кондитерським жиром. На місяць має два-три замовлення. Їздить головними трасами країни. Розказує про якість українських доріг.
Харків — Донецьк
— Певно, цю дорогу останній раз ремонтірували років 10 тому. Особєнно страшний відрізок — до кінця Харківської області: через кожні 2 метри глибока вибоїна сантиметрів на 30. Одну об'їдеш — і зразу в другу вскакуєш. Диски на колесах ужасно гнуться. У мене знакомий пару місяців назад попав у таку яму, що заднє колесо на причепі відлетіло. Цей відрізок тягнеться кілометрів 60. Як тільки починається Донецька область, то як камінь із плеч. Там дорога хороша.
Київ — Харків
— Одна з головних трас країни. Її клали буквально за тиждень до Євро-2012, робили сяк-так. Положили тонкий слой асфальту, який у нормальному стані прослужив півроку. А зараз, після зими, він розсипається, як порошок. Іще пару місяців без капітального ремонту, і замість нього там останеться тільки ґрунтовка.
Донецьк — Дніпропетровськ
— Там великий потік машин. А на трасі постоянно йдуть ремонтні роботи. Із-за цього треба часто шукати об'їзні шляхи — грузові авто не пускають. До Красноармійська дорога рівна, без дефектів. А як під'їжджаєш до Дніпропетровська — починається одна ґрунтовка. Ми там їдемо не більше 20 кілометрів за годину. Раз розігналися, то кріплення біля прицепа лопнуло. Всі гроші, які на замовленні заробив, у ремонт укинув. Два дні простояли, ще й штраф заплатили, побилися 20 пляшок горілки.
Дніпропетровськ — Кривий Ріг
— Траса все время латається. Як тільки вибоїна появляється, її засипають асфальтом. Получаються горбики — їдеш і підскакуєш. Після парочки поїздок у мене місяць спина боліла.
Московська траса. Проходить через Харків, Запоріжжя, Сімферополь, Ялту
— Усі траси на південь у нас в ідеальному стані. Бо ними в Крим їдуть отдихающі з Росії та Білорусі. Московська траса общою протяжністю до 750 кілометрів. На ній ні горбика, ні ямки. Хотя якщо запутаться, то можна виїхати на стару дорогу. Там до Криму доберешся без коліс та амортизаторів.
Харків — Суми
— Навєрно, найгірша дорога країни. Особливо страшно, коли під'їжджаєш до Охтирки. Через місто не пускають вантажівки. А об'їзна дорога така, наче туди бомбу кинули. Асфальт кусками на обочинах валяється. Мужики розказували, що там багато людей порозбивалося.
Полтава — Кіровоград
— До Олександрії дорога чергується: то хороший відрізок, то поганий. А потом іде почті ідеальна траса. По шосе стоїть дорожня служба і не пускає на Кіровоград машини, які везуть більше 24 тонн, дорогу ніхто не розбиває.
Київ — Чернігів
— Зі столиці виїжджаєш, то дорога неплоха. Ями начинаються за 30-40 кілометрів. Товариш раз розігнався та влетів так, що радіатор відбив. А на його машину навіть беушний від 300 доларів коштує.
Київ — Чоп
— Усі дороги на Західну Україну після зими в ужасному стані. Коли сніг був, він забивав тріщини, їхати було легше. Зараз розтав, то всі жахи повилазили: ями, горби, латки. Хоча біля Львова траси хороші, рівні, з чіткою розміткою.
Київ — Одеса
— Вибоїни починаються за 20 кілометрів від столиці. Там попали в ужасний затор. Простояли 4 години. Перед нами водітєль фури в яму вскочив. Його розвернуло так, що прицеп у зустрічну вантажівку влетів. Скорость була маленька, то ніхто не постраждав. Ближче до Одеси дорога краща. У місто в'їжджали по ідеальній трасі. Її там наче повністю перестелили.
Донецьк — Маріуполь
— Як на мене, то це найкращий дорожній відрізок в Україні. Траса настільки рівна, що можна на бардачок повну чашку кави ставити і їхати під 100 кілометрів. Ні краплі не виллється.
Коментарі