У середу у виставковій Михайлівській залі на другому поверсі Софійського собору в Києві встановили мозаїчне панно Божої Матері. Витвір розміром 7 кв. м вручну викладала художниця Оксана Мась, 40 років. Працювала дев"ять місяців.
Панно в червоних, бежевих і коричневих тонах. Має назву "Погляд у вічність", складається з 15 тис. дерев"яних писанок. Кожну кріпили шурупами до каркасів із сусального золота.
— Спершу яйця розписувала сама, потім залучила друзів, дітей із будинків творчості. Найбільше яєць розписали в центрі, на Одещині, в Криму й на Заході. Вони витесані з закарпатського бука. Виварювали у спеціальній смолі, покривали акрилом, розписували, мастили лаком, — каже Оксана.
Пригадує, що довго шукала погляд Божої Матері. Найближчими здалися очі Богородиці Елеуса ("елеус" давньогрецькою — милосердя. — "ГПУ"), ікони XVII ст., яку написав львівський художник Іван Руткович. Очі Богородиці викладали три тижні. Панно монтували в галереї Оксани вісім днів, перевозили частинами. Воно важить 2,5 т. Спершу Оксана хотіла розмістити роботу в метро. Міністр культури Василь Вовкун запропонував установити в Софійському соборі.
— Це не ікона, а сучасне мистецтво, — каже Неля Куковальська, 50 років, директор заповідника "Софія Київська".
— То шедевр! Погляд у Богородиці такий проникливий. Бачиш його, одразу хочеться молитися, на сльози бере, — говорить киянка Людмила Алексєєнко, 31 рік.
Методику викладання мозаїки художниця запатентувала. За технічними даними панно має зберігатися 150 років. У Софійському соборі воно стоятиме рік. На всю роботу Оксана Мась витратила зі свого гаманця $80 тис. Прибутків із виставлення твору не отримуватиме. Усі відвідувачі собору можуть побачити роботу безкоштовно — слід лише купити вхідний квиток у "Софію".
Коментарі