Четвер, 14 січня 2021 00:50

"Мовну норму порушуватимуть. Але українізацію не спинити"

Із 16 січня українська мова стане обов'язковою у сфері обслуговування. Нею із клієнтами мають говорити працівники магазинів, кав'ярень, кафе і ресторанів, банків, заправок, спортзалів, аптек, бібліотек. А також — пропонувати послуги в інтернеті.

Українською повинні бути меню, цінники, маркування, квитки, технічні характеристики товарів. Інформацію можна дублювати іншими мовами.

За нормами стежитиме секретаріат уповноваженого із захисту мови Тараса Кременя. Прийматимуть скарги щодо порушення закону. За це штрафуватимуть на 5,1–6,8 тис. грн.

— Мовний закон ухвалили 2019-го. Він має низку норм відтермінованої дії. Українізацію сфери обслуговування відкладали, щоб підприємці підготувалися до неї, — говорить експерт із питань мовної політики Тарас Марусик, 65 років. — Сфера обслуговування — одна з найважливіших у плані мовного питання. Більшість громадян щодня контактують із її представниками. Ця норма є однією з головних у законі й допоможе українізувати простір. Спроби порушення будуть, але вони приречені. Українізацію не спинити.

Із 16 липня 2021-го українська стане обов'язковою для театрів, музеїв, кінотеатрів. Запровадять екзамен на її знання для держслужбовців та осіб, які претендують на громадянство.

Зараз ви читаєте новину «"Мовну норму порушуватимуть. Але українізацію не спинити"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі