22 лютого Асоціація спеціалістів ветеринарної медицини оголосила всеукраїнську акцію протесту. 5 січня уряд постановив, що на використання кетаміну в хірургії потрібно оформити окрему ліцензію. Ветеринари вимагають спрощення умов її отримання.
— Зараз, щоб мати цю ліцензію, потрібно перейти з фізичної на юридичну особу, — каже Наталя Камаєва, 32 роки, директор харківської ветеринарної клініки "Пес+Кіт". — А в Україні більшість ветлікарень зареєстровані на фізичних осіб. Необхідно переоформити всю підприємницьку діяльність. Це: ветеринарна ліцензія та дозвіл на діяльність, пов'язану з обігом наркотичних засобів, отримати ліцензію на рентген, усі дозволи від санепідемстанцій, пожежників та інших служб.
У яку суму це обійдеться?
— Приблизно в 20 тисяч гривень. Відкриття підприємницької діяльності юридичною особою — приблизно в 5 тисяч. Дві ліцензії — по 340, ліцензія на рентген — 3,5 тисячі. Коли ми відкривалися, СЕС обійшлася в 5 тисяч. Пожежники не пам'ятаю скільки. Потім змінюється оподаткування для юридичної особи. Обов'язково потрібно брати бухгалтера в штат.
Які умови зберігання кетаміну мають бути в клініках?
— Потрібна окрема укріплена кімната. У ній мусять бути бетонна стеля та підлога, стіни завширшки 50 сантиметрів. Якщо менші — то треба зміцнювати їх сталевими армованими ґратами. Це дуже дорого. У кімнаті стоятиме сейф, прикручений до підлоги. Він та будівля мають бути облаштовані сигналізацією. Все це узгоджує місцевий відділ боротьби з незаконним обігом наркотиків, СЕС, пожежники. Після цього з пакетом документів потрібно їхати в Київ у Комітет боротьби з незаконним обігом наркотиків. Вони вже будуть вирішувати, чи давати ліцензію.
Скільки часу потрібно, щоб оформити необхідні документи та ліцензії?
— Близько року. Переоформлення на юридичну особу займе місяць-півтора. Закриття фізичної особи — ще місяць. На ветеринарні ліцензії від моменту подачі заяви також рівно місяць. На переобладнання або будування кімнати теж потрібний час.
Коментарі