5 січня компанія "Кока-Кола" у соцмережі "ВКонтакте" виклала новорічне поздоровлення до росіян. Воно містило карту, де Крим значився у складі Росії. І напис: "Отмечаем зимние праздники от Москвы до Владивостока".
Перший варіант привітання опублікували 30 грудня торік. Там на карті не було ні Криму, ні Калінінградської області, ні Курильських островів. Росіяни обурилися, що компанія не поважає їхні національні інтереси. І "Кока-Кола" домалювала Крим до Росії.
"Мы приносим искренние извинения за сложившуюся ситуацию. Карта исправлена! Надеемся на ваше понимание", — написали в повідомленні.
Після цього обурилися українські користувачі. У соцмережах почали закликати до бойкоту продукції "Кока-Коли". Після кількох сотень негативних дописів карту РФ і всі дописи до неї — видалили з мережі. Корпорація поза політикою, пояснили в українському представництві компанії.
Українське посольство у США 5 січня звернулося по роз'яснення в головний офіс "Кока-Коли" в місті Атланта, штат Джорджія.
"Команда російського представництва "Кока-Коли" використовувала стилізовану карту Росії як частину різдвяної кампанії. Агенція, що розробляла карту, пізніше внесла зміни без нашого відома, — відповів Клайд Таггл, старший віце-президент "Кока-Коли". — Однак ми беремо відповідальність за інцидент на себе і приносимо вибачення".
У складі Росії Крим і на карті іншої популярної компанії — "Пепсі". Вона схематично позначала свої виробничі потужності в РФ і домалювала росіянам півострів.
— "Кока-Колу" і "Пепсі" будемо бойкотувати. Закликатимемо людей не купувати цих напоїв, — каже 43-річний Олег Радик, координатор бойкоту російських товарів у Львові. — Те, що зробила "Кока-Кола" — неповага до України. Якщо це помилка, то за неї треба платити. У бізнесі за таке розраховуються грошима. Українці мають шанс дорого покарати ці дві компанії. Це буде прикладом для іншого іноземного бізнесу.
— Імовірно, це була помилка менеджера, який веде сторінку російської "Кока-Коли". Зазвичай транснаціональні компанії мають гнучку політику до країн, в яких є територіальні конфлікти. Часто таким державам показують ту версію карти, яку вони вважають правильною, — каже політолог 27-річна Олександра Равчева. — Цей скандал матиме три наслідки: поверне на порядок денний тему Криму, про який вже забувають. Підніме проблемні питання в роботі транснаціональних компаній в Україні. Та створить великі проблеми українській філії "Кока-Коли". Змушені будуть просити в головного офісу додаткові рекламні бюджети, щоб виправити помилку російських колег.
"Кока-Колу" 1886 року винайшов американський фармацевт Джон Пембертон. Це один з найпопулярніших брендів у світі. В Україні виробничі потужності компанії розташовані у селищі Велика Димерка на Київщині.
68,7 мільярда доларів коштує бренд "Кока-Кола". З 2000 року по 2012-й він був найдорожчий у світі. Щороку компанія має до $7 млрд чистого прибутку. Напій продають у 220 країнах. Представництво в Україні відкрилося 1992‑го. За рік компанія отримує не менш як 1 млрд грн виручки.
1 мільйон гривень становить сума позову депутатів Запорізької міськради до компанії "Кока-Кола". Його ініціатор — Олег Коломоєць від "Укропу". Йдеться, що бюджет "Кока-Коли" більший за річний бюджет України. Тому компанія має відповідати за свою помилку матеріально.
Коментарі