1 вересня столичний фунікулер закрили на ремонт. Замінять освітлення, пофарбують огорожу, посилять естакаду — підіпруть опори металевими палями.
Тиждень тому столичний архітектор 57-річний Сергій Контар помітив, що опори можуть обвалитися. Бетонні конструкції зруйновані, з них стирчить іржава арматура.
— Візуальні ознаки — це 100 відсотків аварійний стан. Вони точно впадуть, якщо нічого не робити. Питання — коли, — розказує Сергій Анатолійович. — На День Незалежності хотів стати із плакатом: "Люди, не сідайте у фунікулер!". Але подумав, що за теперішньої влади відразу арештують.
22-річний Олег Мовенко, конструктор одного зі столичних підприємств, пояснює: значною мірою опори кришаться через природний чинник.
— Дощова вода затікає в тріщини у бетоні. Узимку там утворюється лід, це все розколюється та руйнується. Чи витримає фунікулер цю зиму, невідомо.
Вагончиків у столичного фунікулера два. Кожен може перевезти близько сотні пасажирів. Вартість поїздки — 1,5 грн. Опори видно тільки, якщо гуляти парком під фунікулером. Уламки бетону минулої п'ятниці валялися на землі. Поіржавілу арматуру подекуди замазали штукатуркою.
У понеділок близько дев'ятої ранку біля фунікулера сотня людей.
— Почти каждое утро сюда на работу поднимаюсь, офис на Владимирской. Не слышал, что он аварийный. Если бы знал, что на фуникулере опасно, то вряд ли ездил бы, — говорить 37-річний Андрій Палій і заходить усередину.
Скляні вхідні двері ногами притискає чоловік років 50. Називатися не хоче.
— Ми настояли опори підперти палями. Бо такий скандал починається, — говорить. — Але вони в такому вигляді вже 27 років. Коли був капітальний ремонт, інженери з інституту "Київгенплан" самі позбивали цей бетон. Хотіли бачити, як буде поводити себе арматура.
— То чому ж він досі валяється під опорами? — питаю.
— А це геодезисти минулого року насмітили. Я тут три роки працюю, а ось інженер наш уже 20, — веде до вусаня. Той сидить на огорожі біля входу, курить.
— Ці опори побудували 1902-го, а фунікулер почав їздити в травні 1905-го. Там фундамент 10 метрів. Усі схили поїдуть, а ми будемо стояти, — розповідає. Себе не називає.
Фунікулер після ремонту відкриють 1 жовтня. За весь час його реконструювали тричі — 1928-го, 1958-го та 1984 року.
Коментарі