Жорсткий карантин ударить по середньому й малому бізнесу.
— Це кав'ярні, кіоски із фастфудами, точки з обслуговування й продажу мобільних телефонів, станції техобслуговування машин тощо, — каже економістка Марина Олійник, 38 років. — Зазнає збитків креативний клас — піарники, маркетологи, рекламісти. Компанії, що надають такі послуги, матимуть 10–20 відсотків замовлень колишнього обсягу. Великий бізнес практично не постраждає — підприємства-гіганти ніхто не зупинятиме.
Під час карантину навесні частина бізнесу переформатували роботу. Але не кожен це може. Бо купівельна спроможність людей упала. Більшість витрачають кошти лише на необхідне.
На допомогу держави сподіватися не варто. У бюджеті на це немає коштів. Позитивною стороною карантину є те, що він примусить бізнес вести справи ефективніше та підготує його до кризи, яка чекає економіку найближчим часом.
Коментарі