Ексклюзиви
Четвер, 08 квітня 2021 05:45

"Чорний перець привозимо у зернах, корицю — у вигляді висушених шматків кори"

Автор: ФОТО з особистого архіву Миколи Лиманюка
  Співзасновник компанії з виробництва спецій ”Любисток” Микола Лиманюк: ”Наше підприємство одне з перших в Україні почало продавати великодні прикраси для випічки, барвники для крашанок і формочки для випікання паски”
Співзасновник компанії з виробництва спецій ”Любисток” Микола Лиманюк: ”Наше підприємство одне з перших в Україні почало продавати великодні прикраси для випічки, барвники для крашанок і формочки для випікання паски”

З чого починався бізнес із виробництва спецій, як 20 років зберігати добрі відносини між п'ятьма засновниками великої компанії та що допомагає творити й розвивати власну справу — розповідає один із власників підприємств "Любисток" і "Рівненський комбінат святкових прикрас" у Рівному Микола Лиманюк, 44 роки.

З чого почався "Любисток" і коли ваш бізнес став успішним?

— Це був початок 2000-х. Грошей ми з партнерами не мали. Але були молоді й амбітні. Не сумнівалися в успіху. Взяли кредит під заставу квартири. Мати досі пригадує мені цей ризикований крок.

Почали з найпростішого — цукрової пудри, родзинок, маку. Ця ніша на українському ринку була не зайнята. Виробляли приправи, щороку додаючи до асортименту 20–30 позицій. Одні з перших в Україні почали продавати великодні прикраси для випічки, барвники для крашанок і формочки для випікання паски.

Зараз наша компанія належить до лідерів із виробництва спецій і харчових прикрас. Маємо понад 700 позицій — від маринадів для консервації до кондитерських посипок. Продаємо у Молдову, Білорусь, Естонію, Німеччину, Румунію та багато інших країн.

Розкажіть власне про підприємство.

— У нас працюють понад 500 людей. Попри автоматизацію, без людської руки справа не обходиться. Знаю, що на більшості підприємств є велика проблема — плинність кадрів. Намагаємося її попередити. Створюємо комфортні умови для роботи. Кожен працівник має перспективу росту, компанія забезпечує трансфер до підприємства й достойну зарплату.

До речі, на початках нові види приправи давали нашим працівницям. Вони готували з ними страви вдома, пропонували зміни, робили зауваження щодо смаку. Часто влаштовували дегустації на виробництві та торговельних майданчиках. Так створювали якісну продукцію, що задовольняла смаки споживачів.

У вашій компанії п'ятеро засновників. Як удається ладнати протягом 20 років?

— Це справді непросто. Головне — кожен відповідає за свою галузь. Треба довіряти й спілкуватися, не тримати образ — це запорука міцної дружби в бізнесі.

У непрості часи нам допомагали поїздки на виставки, де з партнерами проводили разом кілька днів. Це зближувало, давало змогу обговорити і порозумітися. Нас об'єднує один інтерес — компанія, яку плекали разом пів нашого життя.

Є італійська приказка, що салат мають готувати четверо. Перший — скупий — додасть у нього оцет. Другим має бути філософ, який усьому додає солі. Третій — щедрий, він поливає олією. А четвертий — художник, який перемішує та готує до подачі. Хто ким є у вашому партнерстві?

— Напевно, оцет додаю я. Усе піддаю критиці та аналізу. Роль філософа віддав би Вадиму Сидорчуку. Він уміє побачити ситуацію з різних боків і зробити мудрі висновки. Олію довірив би Олександру Сукалу або Олегу Гапончуку — ці люди щедрі та завжди вміють підтримати. А ось художником став би Микола Бойчук, ідейний натхненник створення нашого бізнесу.

Хто придумав назву "Любисток"?

— Вадим Сидорчук. У цій траві купають новонароджених. Також це слово співзвучне з "любов".

Яка у вас найцікавіша приправа?

— Одна з найпопулярніших — гімалайська рожева сіль із часником і розмарином. Гімалайську сіль привозимо з Пакистану, вона багата на кальцій, магній і йод. У поєднанні з часником та розмарином виходить неймовірна приправа до м'яса, риби або смаженої картоплі.

Ніколи не привозимо мелені прянощі. Чорний перець — лише в зернах, а корицю — у вигляді висушених шматків кори. Вже на нашому підприємстві перемелюємо. Маємо найсучасніше обладнання, яке дозволяє зберегти корисні властивості спецій, смак і насиченість ефірними оліями.

Де закуповуєте? Чи працюєте з українськими виробниками?

— Чимало трав замовляємо у вітчизняних фермерів — гірчицю, коріандр, кріп, петрушку, базилік. Але наша кліматична зона не сприятлива для вирощування багатьох інших спецій, їх купуємо за кордоном. Лаврове листя — у Грузії, какао — в Малайзії, імбир і мускат — в Індії. У нашому асортименті є органічна продукція, яку ми також експортуємо.

Яка ваша улюблена спеція?

— Моя дружина пече найсмачніші пиріжки з корицею та ваніллю.

Я люблю класику й мінімалізм, тож моя улюблена — чорний перець у млинку. Люблю посипати ним скибочку хліба з салом.

Що компанія планує?

— Наша ціль — нові ринки збуту. Зокрема, цікавить Азія, Європа, Америка. Ми брали участь у всіх міжнародних виставках в Європі. І європейці в захваті від нашої продукції.

Зараз ви читаєте новину «"Чорний перець привозимо у зернах, корицю — у вигляді висушених шматків кори"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 759
Голосування Який результат покаже збірна України з футболу на Євро-2020/21?
  • 1) не вийде з групи
  • 2) дійде до 1/8 фіналу
  • 3) дійде до 1/4 фіналу
  • 4) дійде до 1/2 фіналу
  • 5) дійде до фіналу
  • 6) виграє турнір
Переглянути