вівторок, 26 січня 2016 06:10

Через новий Бескидський тунель зможуть проїхати 100 потягів на добу

Автор: ФОТО З САЙТА www.facebook.com
  На спорудженні залізничного двоколійного Бескидського тунелю на межі Львівської й Закарпатської областей 21 січня підірвали породу. Тепер тунель повністю пробитий. Цим завершили перший етап робіт. Будівельники кажуть, що він був найважчий
На спорудженні залізничного двоколійного Бескидського тунелю на межі Львівської й Закарпатської областей 21 січня підірвали породу. Тепер тунель повністю пробитий. Цим завершили перший етап робіт. Будівельники кажуть, що він був найважчий

21 січня на перегоні Бескид-Скотарське на межі Львівської й Закарпатської областей завершили перший етап спорудження двоколійного Бескидського тунелю. Він буде завдовжки 1800 м. Планують пустити ним поїзди 2018 року. Цей найбільший транспортний проект в Україні експерти називають "будівництвом століття".

— Він замінить старий Бескидський тунель, зведений 1889 року, — кажуть у "Львівській залізниці". — Подекуди там протікає вода. Взимку на стелі утворюються бурульки й лід. А це вже небезпечно для поїздів. На перевалі завжди інтенсивний рух, тому закрити його на капітальний ремонт не можна. Про тунель-дублер заговорили ­2000-го. Тепер споруджують за 30 метрів від старого.

2004 року "Львівська залізниця" щодо нового тунелю уклала кредитний договір з Європейським банком реконструкції та розвитку. Він виділив 103 млн євро, "Львівська залізниця" — 600 млн грн. Роботи почали в листопаді 2013-го. Працюють цілодобово.

— Тунель прокладаємо "новоавстрійським способом", — розповідає будівельник 41-річний Юрій. — Спочатку буруємо шпури, закладаємо вибухівку, підриваємо. Тоді вибираємо породу й бетонуємо стелю. Найважче було між станціями Лавочне й Воловець. Там поїзди піднімаються до найвищої точки, ухили — по 30 градусів. Колія проходить між горами, річками. Доводилося пробивати кілька тунелів і прокладати мости. Не обійшлося без жертв. 2013 року на перегоні Опорець — Бескид перекинувся екскаватор, загинув машиніст.

Через новий тунель зможуть проїхати 100 потягів на добу. Нині старим тунелем — 47. Швидкість зросте з 40 до 60–70 км/год.

— Для нас Бескидський тунель має стратегічне значення. Це єдина одноколійна ділянка п'ятого Пан'європейського транспортного коридору, який проходить територіями Італії, Словенії, Угорщини, Словаччини та України. Пов'язує з Європою транспортні коридори з Росії. Через нього йдуть більшість транзитних вантажів, — каже 49-річний Микола Осташук, доцент Інституту інженерної механіки та транспорту. — Якщо Європа погодилася фінансувати це будівництво, значить, зацікавлена в ньому. По-перше, хоче мати межу між ­Росією та Україною, буферну зону. По-друге, в Україні є необхідна європейцям сировина — деревина, деревне вугілля, метал. Нам це теж на руку, адже торік порівняно з 2013-м перевезення скоротилися на 70 відсотків. Також на Закарпатті й Львівщині побільшає туристів-іноземців.

Новий тунель обладнають сучасним робочим та аварійним освітленням, вентиляцією, відео­наглядом. Встановлять датчики визначення рівня шкідливих газів, систему антикорозійного захисту. В Україні Бескидський тунель — другий за протяжністю після Лутугинського на Луганщині. Той завдовжки 2063 м.

Доставлятимемо вантажі на Захід швидше й дешевше

— Бескидський тунель продовжить нещодавно відкритий Україною новий "Шовковий шлях", — каже міністр інфраструктури Андрій Пивоварський, 37 років.

15 січня ним запустили експериментальний потяг за маршрутом Україна — Грузія — Азербайджан — Казахстан — Китай в обхід Росії. У контейнерному поїзді — 20 вагонів.

— Бескидський тунель має на меті те саме, що й "Шовковий шлях", дерегуляція в портах, відкрите небо у США. Все це допоможе нам відповісти на запити ринку, коли економіка почне відновлюватися, — говорить Пивоварський. — Нарешті зможемо реалізувати транзитний потенціал нашої країни. Завдяки тунелю вже через два роки Україна транспортуватиме вантажі на Захід значно швидше й дешевше.

Зараз ви читаєте новину «Через новий Бескидський тунель зможуть проїхати 100 потягів на добу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути