Автопарк Верховної Ради суттєво оновили на початку 2000 років. Для депутатів закупили понад сотню нових автомобілів: "опелів", "Шкод Октавій" і "мерседесів" для керівництва парламенту.
— Це була остання серйозна закупка машин. Після цього ще 2006-го купили кілька автобусів ЛАЗ, щоб перевозити депутатів на різні заходи. І все, — говорить нардеп-"нунсівець" 64-річний В'ячеслав Коваль. На початку 2000-х він очолював апарат Верховної Ради.
Хто якими машинами користується?
— Спікер і його заступники їздять на "мерседесах". Мають по два кожен. Користуються машинами стільки часу, скільки їм треба. Так само за керівництвом комітетів і фракцій закріплено 10 "Тойот Камрі". Ще стільки ж машин виділили для депутатів-інвалідів. Решта їздять на "Шкодах Октавіях" і "Опелях Омега". Це більше сотні машин. До того, як депутати пересіли на такі автівки, були "жигулі". А за радянських часів керівники ЦК їздили на "волгах".
Депутати теж отримують машини в постійне користування?
— Ні. Це в Росії за кожним депутатом закріплена машина. У нас такого нема. Депутати можуть лише замовити собі машину з автопарку.
У яких випадках?
— Робота в них ненормована і може закінчитися пізно вночі. У такому випадку себе можна підстрахувати. Або, наприклад, якщо вночі депутат прилітає в аеропорт "Бориспіль". Але треба завчасно подзвонити в диспетчерську, яка працює цілодобово, представитися, назвати номер депутатського посвідчення і можна замовляти машину. В місяць можна використовувати таке авто не більше як 25 годин за рахунок державного бюджету.
А якщо депутат перебирає ліміт, його штрафують?
— Ні. Були депутати, які перебирали ліміт, наїжджували на кілька десятків годин більше. Тоді автобаза відмовляла їм. І до кінця місяця вони ходили пішки, — сміється. — Не можна використовувати й чужий ліміт. Якщо депутат не вичерпує його, то він згорає. Але є депутати, які їздять на своїй машині і практично ніколи не замовляють з автопарку.
Хто?
— Ну хто? Хто? Наскільки я знаю, Янукович, Ахметов, Колесніков. Ці люди ніколи не користувалися машинами з автопарку. Ніколи не замовляли.
А буває, що машин в автопарку нема?
— Так. Особливо в час пік. Тоді доводиться добиратися своїм ходом або на таксі. Але проблеми не тільки з цим. Через економію коштів запровадили нормовані витрати бензину. Керівнику фракції на день виділяють 15 чи 20 літрів. Це можна проїхати десь 150 кілометрів — з дому привезуть і на якусь нараду ще можна з'їздити. Але особливо не накатаєшся. Так що хай люди не думають, що депутати живуть, як вареники в маслі.
Траплялося, що парламентарії забирали машину собі?
— Це неможливо. Тим більше, у нас не такі шикарні машини, щоб хотілося робити якісь махінації.
Як підбирають водіїв для автопарку?
— За комуністичних часів був серйозний підбір. Тоді робота в автопарку Верховної Ради вважалася престижною. Можна було розраховувати на швидке отримання житла. А тепер ніяких особливих перспектив немає.
Ви замовляєте машину з автопарку?
— Інколи. Але в основному їжджу на своєму "лексусі".
Коментарі