вівторок, 10 березня 2020 11:40

Поради для українців, як отримати компенсацію за затримку рейсу

Поради для українців, як отримати компенсацію за затримку рейсу
Як отримати компенсацію за затримку рейсу? Фото: Прямий

Національне законодавство досі не адаптоване до європейських стандартів. Через це в українців часто виникає питання, як отримати компенсацію за затримку рейсу. Відповідь на нього дає українська компанія AirАdvisor, яка лише за останній рік стягнула для авіапасажирів компенсації на суму близько 300 тисяч євро. Перевірити рейс і подати заявку на сервісі можна безкоштовно, а в разі успішного завершення справи – комісія складе 25% від суми компенсації.

Уточнюємо юрисдикцію

Повітряним кодексом України не передбачена компенсація за затримку рейсу. Тому якщо рейс був затриманий українським авіаперевізником з аеропорту України – розраховувати нема на що. Але якщо пункт вильоту знаходився в ЄС або рейс виконувався Європейською авіалінією, пасажири можуть отримати компенсаційні виплати.

Важливо, що компенсація за затримку чартерного рейсу також передбачається. Інша справа, що "достукатися" до чартерних авіакомпаній досить складно. Як правило, в них немає спеціальних відділів по роботі з клієнтами, тому на звернення вони не відповідають. Особливо, якщо запити стосуються додаткових витрат для компанії. В такому разі доведеться звертатися безпосередньо до суду, але і це не є проблемою для AirАdvisor. Адвокати "авіаційних радників" підготують позов і представлять ваші інтереси під час судового процесу, а потім допоможуть стягнути компенсацію з авіакомпанії.

Визначаємо, яка компенсація за затримку рейсу

Сума компенсації залежить від відстані між початковим і кінцевим пунктом подорожі. Якщо дальність польоту складає до 1500 км – виплачується компенсація 250 євро, від 1500 до 3500 км – 400 євро, понад 3500 км – 600 євро. Якщо авіалінія встигла перебронювати пасажира на інший рейс, то первинна сума компенсації при затримці рейсу може бути зменшена удвічі.

Дізнаємося причину затримки рейсу

Затримки рейсів відбуваються з різних причин. Не дивлячись на те, що авіалінії прагнуть всіляко уникнути таких ситуацій, форс-мажори все ж трапляються. Коли затримка викликана поганими погодними умовами, страйком, терактом, наданням медичної допомоги пасажирові або членові екіпажу, іншими обставинами, які відбуваються не з вини авіалінії та не можуть бути нею усунені, компенсації за затримку рейсу літака не виплачуються.

Хочеться звернути увагу, що технічні несправності літака або страйк співробітників авіалінії не є форс-мажором. Тому якщо авіалінія відмовляється платити – не задавайтеся. Клієнти AirАdvisor завжди отримують компенсацію в таких випадках.

Складаємо скаргу і відправляємо в авіалінію

Більшість авіаліній приймають скарги пасажирів через офіційний сайт. Тому вам потрібно лише знайти спеціальну форму в розділі "Контакти" або "Підтримка клієнтів" і заповнити порожні поля. За потреби – додайте скан електронного квитка або посадкового талона.

Терміни розгляду – різні. Вони регулюються внутрішніми документами авіакомпаній, тому можуть коливатися від декількох тижнів до кількох місяців.

На перший погляд, процес нескладний. Складнощі починаються тоді, коли авіалінія просто не дає відповіді або відмовляє в компенсації, при тому що вірогідність впливу форс-мажору на політ вельми сумнівна. Саме тому шансів отримати компенсацію за підтримки досвідчених юристів AirАdvisor значно більше.

Зараз ви читаєте новину «Поради для українців, як отримати компенсацію за затримку рейсу». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 2164
Голосування Де ви плануєте провести новорічні свята?
  • У Карпатах
  • На гірськолижному курорті у Європі
  • Поїду в теплі краї
  • Удома
  • Я працюватиму на Новий рік
  • Інша відповідь (у коментарях)
Переглянути