Ексклюзиви
Пʼятниця, 21 серпня 2020 23:46

Далекобійниця розповіла про аспекти нежіночої професії
4

Анна Євтушок разом з чоловіком працюють далекобійниками в Європі. Фото надане Анною Євтушок
Анна Євтушок разом з чоловіком працюють далекобійниками в Європі. Фото надане Анною Євтушок
Анна Євтушок разом з чоловіком працюють далекобійниками в Європі. Фото надане Анною Євтушок
Анна Євтушок разом з чоловіком працюють далекобійниками в Європі. Фото надане Анною Євтушок

Анна Євтушок із міста Шепетівка на Хмельниччині разом з чоловіком Максимом вже рік працюють далекобійниками в Європі.

Жінка за освітою бухгалтер, але 12 років працювала майстринею манікюру та педикюру в рідному місті.

"Клієнтів було вдосталь. Не можу сказати однозначно,що мене підштовхнуло змінити професію. Мабуть у кожного бувають такі моменти,коли хочеться щось поміняти. Водійські права маю вже п'ять років,а на керування вантажівкою отримала рік тому. До того ж, моя сестра з чоловіком ризикнули першими й стали далекобійниками. Зараз надзвичайно приємно перетинатись із сестрою на європейських дорогах", - зізналась Анна.

Подружжя Євтушків працюють на одній вантажівці, у них парний екіпаж. За зміну мають відпрацювати 21 годину, з яких 18 – за кермом. Анна каже, що чергується з чоловіком за кермом по 4 з половиною години. Після зміни водії повинні мати не менше 9 годин відпочинку, щотижня дається один вихідний, а кожних дві неділі – два. Порушувати графік роботи не можуть, бо все фіксує тахограф.

"В Європі дуже строго стосовно часу роботи та відпочинку. Тут великі штрафи за ці порушення. Втома в дорозі, звичайно, є. Адже дуже великий потік машин, тому не розслабляєшся ні на хвилинку. Але з часом вбуваєшся. Оскільки працюємо в парі, то інколи трапляється, що хтось когось повчає. Коли чоловік за кермом, я можу щось бубоніти і навпаки. Та ми до всього ставимось з позитивом. Інакше не можемо, адже два місяці працюємо і живемо в одній машині. До того ж, я прислухаюсь до порад. Зізнаюсь: перші місяці був надзвичайно великий страх їздити вулицями. Тепер мені це цікаво. Також раніше боялася високих мостів, яких тут багато. Завжди додатковим фактор занепокоєння є негода. Коли видимість погана, зменшуємо швидкість, та, на жаль, навіть тоді ми не маємо часу зупинятись – повинні пройти прокладений маршрут", - розповіла Анна .

Анна і Максим Євтушки переважно перевозять продукти харчування.Це завжди термінові вантажі, бо швидко псуються. Тому такі рейси не підлягають під заборону руху вантажівок, що діє в деяких країнах.

Оскільки працюємо в парі, то інколи трапляється, що хтось когось повчає. Коли чоловік за кермом, я можу щось бубоніти і навпаки

Подружжя готує їжу в мультиварці, на вихідних можуть піти в кафе чи ресторан.

"Намагаємось, аби в раціоні були м'ясо та овочі. Але тут смак продуктів трохи інший. Вдома все смачнішим виходить. Та голодними ніколи не були. Завжди є можливість попасти в магазин та скупити усе необхідне. Щодо комфорту, то я, наприклад, не відчуваю незручностей. Ми маємо змогу приймати душ. Майже в кожному пункті завантажень він є. На кожній заправці також є душові кабіни. У Франції вони безкоштовні. В Німеччині послуга коштує орієнтовно 3 євро. Сон в авто не приносить дискомфорту, хіба в спеку без кондиціонеру важко заснути", - запевнила водійка.

За час роботи далекобійниками Анна і Максим побували у Франції, Німеччині, Іспанії, Бельгії, Нідерландах, Данії, Швеції, Швейцарії та Австрії.

"Найбільше мені подобаються Нідерланди. Міста в них дуже зелені,чисті, та гарні. Багато велосипедних доріжок, місць для відпочинку з дітьми. Незабутні враження і від Франції. Там я вперше купалась в Атлантичному океані. Моєму захвату не було меж. Не хотілося покидати те місце – сонечко,ніжний пісок та поруч кохана людина. То були чудові вихідні. Водночас особисто для мене наша Україна найкрасивіша. Чесно скажу,не змогла б, мабуть, виїхати на постійне місце проживання в іншу країну. Під час рейсу за домівкою сумуємо. Адже вдома на нас чекають дві донечки і батьки. Це і є найбільшим недоліком в цій професії. Адже доводиться по два місяці не бачити рідних. З собою в рейс беру маленьку м'яку іграшку. Щоразу вона інша, бо її вибирають для мене донечки. А мама дає ікони на щасливу дорогу".

Зі слів Анни, в Європі жінки часто керують великогабаритним транспортом.

"Тут це не така диковинка, як у нас. Хоча жінка за кермом вантажівки – це завжди увага з боку чоловіків. Але ставлення до жінок-водіїв дуже добре. За весь час своєї роботи ніколи не відчувала дискримінації".

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Семеро друзів мандрували Дністром на саморобному плоті

В середньому заробітна плата водіїв великогабаритного транспорту в європейських країнах коливається від 1500 до 2000 євро.

Зараз ви читаєте новину «Далекобійниця розповіла про аспекти нежіночої професії». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі

Голосів: 1972
Голосування Де ви плануєте провести новорічні свята?
  • У Карпатах
  • На гірськолижному курорті у Європі
  • Поїду в теплі краї
  • Удома
  • Я працюватиму на Новий рік
  • Інша відповідь (у коментарях)
Переглянути