Ексклюзиви
середа, 18 березня 2009 16:08

Нашій прем"єр-лізі треба вчитися у росіян

У минулі вихідні стартував чемпіонат Росії з футболу. Перший тур вразив насамперед відвідуваністю матчів. Центральний поєдинок між московським "Спартаком" та пітерським "Зенітом" на стадіоні дивилися 53 тис. уболівальників. І це при тому, що найдешевші квитки  коштували 300 рублів (більше 60 грн), а найдорожчі — 4 тис. рублів. Цікаво, що за три дні до цього матч Кубка УЄФА між московським ЦСКА та донецьким "Шахтарем" на цій самій арені зібрав лише 24 тис. глядачів. А "історичний" поєдинок "Спартака" проти київського "Динамо" минулого літа у Москві дивилися 45 тис. шанувальників футболу.

Про що свідчать наведені цифри? Як на мене, у російському футболі починає брати гору практика, нормальна для більшості європейських країн. Тобто найбільше цікавлять глядачів ігри внутрішнього чемпіонату, а міжнародні кубкові турніри є тільки "десертом" до головної футбольної "страви". Що з того, що в минулому чемпіонаті "Спартак" і "Зеніт" залишилися без нагород, а "Спартак", дуже імовірно, гратиме у єврокубках не раніше літа 2010 року? Ці команди й досі найпопулярніші в Росії, попри поточні результати. Вболівальники не відвертаються від них після поразок, сподіваючись на нові перемоги.

Ні в Москві, ні в Петербурзі не нарікають на задорогі квитки на футбол. Там зрозуміли: матч — видовище, за яке слід платити. Перша спроба перевести всі футбольні телетрансляції чемпіонату Росії на платний телеканал вдалася лише почасти. Але буде і друга, і третя спроби заробляти на російському футболі справжні гроші.

Ні в Москві, ні в Петербурзі не нарікають на задорогі квитки на футбол

Чи може так робити створена торік в Україні футбольна прем"єр-ліга? Чи можна продавати телебаченню матчі у виконанні команд, які не мають де грати? У березні таких було три — ФК "Харків", ФК "Львів" і "Арсенал". Чи можна показати нормальну телевізійну "картинку" із п"ятитисячного одеського стадіону "Спартак", де нині грає "Чорноморець"? Чому на "міжнародний" матч між "Динамо" та "Металістом" у Кубку УЄФА у Києві зібрався повний стадіон, а на грі між цими ж командами в українському чемпіонаті — ні?

Приклад Росії доводить, що повні трибуни — результат не лише вкладення грошей у будівництво нових стадіонів та запрошення до команд цілих загонів іноземців. Успіх забезпечують "народні" команди. Такі як "Зеніт" і "Спартак". Команди, які, окрім багатомільйонних бюджетів, мають історію та традиції. Без цих чинників не допоможуть ніякі гроші. Чи можуть стати "народними" ті ж "Металіст", "Дніпро", "Карпати", "Ворскла", "Чорноморець"? Чом би й ні? Треба лише об"єднати зусилля і працювати професійно. Так, як це роблять у Росії. Й результат у вигляді заповнених трибун обов"язково буде. Якщо не сьогодні, то найближчим часом.

Зараз ви читаєте новину «Нашій прем"єр-лізі треба вчитися у росіян». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 1
Голосування Як ви облаштовуєте побут в умовах відімкнення електроенергії
  • Придбали додаткове обладнання для оселі задля енергонезалежності
  • Добираємо устаткування та готуємося до купівлі
  • Не маємо коштів на таке, ці прилади надто дорогі
  • Маємо ліхтарі та павербанки для заряджання ґаджетів, нас це влаштовує
  • Певні, що незручності тимчасові і незабаром уряд вирішить проблему браку електроенергії
  • Наша оселя зі світлом, бо ми на одній лінії з об'єктом критичної інфраструктури
  • Ваш варіант
Переглянути