"ПриватБанк" став спонсором футбольного клубу "Динамо" (Київ). Про це свідчить напис на футболках гравців команди. Зелена емблема фінансової установи з"явилася на формі динамівців 1 квітня цього року на грі проти "Металіста" у Харкові. Рекламні щити "ПриватБанку" на стадіоні імені Лобановського у Києві, на якому "Динамо" грає домашні матчі, були розміщені ще на початку березня. Оце поки що вся інформація. Хоч презентація нового спонсора з оголошенням умов, термінів і, головне, суми рекламного контракту між "Динамо" та "ПриватБанком" не відбулася.
Як тут не згадати національну збірну України. Кожен новий спонсор "синьо-жовтих" офіційно, навіть урочисто, презентується з обов"язковою прес-конференцією. Наша національна команда після виграшу відбірного турніру Кубка світу-2006 уперше в своїй історії стала реально привабливою для рекламодавців початкового рівня. Рекламні доходи нашої збірної поки не такі, як у збірних Бразилії, Італії, Франції, Англії, Німеччини. Але це реальні гроші, які справді платяться за рекламу.
Із клубами, і не тільки з "Динамо", у нас інакше. Серйозних рекламодавців, готових платити мільйони, все ще не цікавить реклама на футбольних матчах за участю українських клубів. Тому на футболках вітчизняних спортсменів або немає реклами зовсім, або на її місці знаходиться логотип фірми власника команди.
У "Динамо" перша й остання поки що "справжня" реклама з"явилася на футболках спортсменів навесні 1987 року. Тоді у чотирьох матчах Кубка європейських чемпіонів кияни рекламували німецьку фірму "Commodore". Цікаво, що футбольного клубу "Динамо", хоч у якомусь вигляді, тоді ще не було. Існувала лише штатна команда товариства "Динамо".
Не так давно динамівці рекламували на своїх футболках "Промінвестбанк". Отримували за це, за неофіційними даними, по $1 млн на рік. Співробітництво з одіозним для певної частини політиків футбольним клубом, як кажуть, дорого коштувало "Промінвестбанку" після помаранчевої революції.
Новим титульним спонсором найбільш розкрученого українського футбольного клубу несподівано став торік у вересні "Укртелеком". Він так само раптово зник, як і з"явився, без пояснень.
У таких історичних умовах реклама "ПриватБанку" на футболках гравців "Динамо" була багатьма оцінена як ознака певного впливу на клуб власника групи "Приват" Ігоря Коломойського. Чи так це, чи ні, доки невідомо. Із презентацією нового спонсора, як і з оголошенням умов спонсорського контракту, в "Динамо" не поспішають. Хоча контракт, безумовно, існує. Кошти теж існують. Їх "ПриватБанк" реально заплатив чи має заплатити ФК "Динамо" (Київ). Інша справа, чи це плата за рекламу, чи розрахунок за інші послуги. Наприклад, за гравців, які щороку від"їжджають із "Динамо" до дніпропетровського "Дніпра". Останній вважається власністю того ж Ігоря Коломойського.
Чи можна повірити у поки що неймовірне? У те, що "ПриватБанк" насправді розраховує на певний зиск від реклами через футбольний клуб "Динамо"? Чому ні? Повинна ж колись запрацювати реклама в українському футболі! Якщо не сьогодні, то завтра. То чому б не зробити у це певну інвестицію? Вірити у продаж Ігорем Суркісом якоїсь частини свого клубу Ігореві Коломойському було б передчасним. Так само, як і в те, що кошти від реклами "ПриватБанку" покриють хоч якусь частину бюджету "Динамо". Адже він складає, знову ж таки, за приблизними оцінками, близько $50 млн на рік.
Швидше за все, ми знаходимося напередодні появи в українському футболі справжньої реклами. Коли на футболі рекламуватимуть те ж, що й усюди, довкола нас. Хоча б той самий "ПриватБанк".
Микола НЕСЕНЮК
Гравці "Динамо" поклали гроші в "ПриватБанк"
Ходять уперті чутки, що власники "Динамо" брати Суркіси переживають фінансову кризу, тому не можуть запросити іноземного тренера та сильних футболістів. Господар групи "Приват" Ігор Коломойський, який є заступником Григорія Суркіса у Національній федерації футболу, цілком імовірно, вирішив фінансово допомогти динамівським власникам.
— Важко розібратися, що там у них відбувається, — каже "ГПУ" заслужений тренер України Анатолій Заяєв, 75 років. Коломойський не може одночасно фінансувати два клуби — "Динамо" та "Дніпро", УЄФА це забороняє. Але навіть якщо він справді їх фінансує, доказів не знайдеш. У футбольних питаннях Коломойський цілком довіряє братам: віддає до Києва найкращих гравців (Ротань), а бере непотрібних "Динамо" (Мелащенко, Пеєв, Лисицький, Бідненко).
У бізнесі Коломойський був партнером Суркісів. Зараз він господар братів. За неофіційною інформацією, ті винні йому $40 млн.
До 2004-го на футболках "Динамо" був логотип "Промінвестбанку". Коли у Суркісів почалися фінансові проблеми, динамівці перевели свої активи до "ПриватБанку".
Коментарі