Гірський велосипед не підходить для міста

Якість залежить від ваги

- З моїм велосипедом нудно не буває. Ледь не кожна поїздка закінчується пригодою, — говорить 29-річний Віталій Березюк із Черкас. Щодня добирається на роботу велосипедом за 6 км.

Уживаного велосипеда "Формула" торік купив за 3 тис. грн — удвічі дешевше, ніж коштує новий. Має сталеву раму, 21 передачу, дискові гальма, передні й задні амортизатори. Попередній власник додатково причепив фару, захисні щитки, кріплення для пляшки.

— Перед покупкою проїхався на велику метрів 300, — каже Віталій. — Їде м'яко, гальма працюють. Узяв.

За три місяці у велосипеда почало самовільно опускатися сидіння, погіршився накат.

— Подивився під сидіння — на болту кріплення злизалася різьба. Замінив його, проблема зник­ла, — продовжує Віталій. — Потім почали тріщати передачі під час перемикання. За місяць-два перестали вмикатися. Замінив блоки перемикачів. Амортизатори моєму велику більше шкодять. Передні розкачують його під час руху, задній виявився муляжем. Ніколи не спрацьовує.

Коли Віталій їхав під гору, відпала ліва педаль.

— Саме натискав на неї, — говорить. — Так і полетів на землю, поламав перемикач передач. Довелося 3 кілометри котити велика, дорогою шукати кафе з туалетом, щоб запрати брудну футболку. Педаль замінив на нову, але за тиждень полетіли підшипники. Знову не велосипед віз мене на роботу, а я його. Потім почало відпадати заднє крило. Намагався його притримати під час руху й попав у спиці. Поламав і щитка, і шпиці.

  Уживані німецькі велосипеди продають в інтернеті від чотирьох тисяч гривень. Часто такі якісніші й міцніші за нові китайські. Після купівлі техніку варто віддати майстру, щоб змастив вузли й налагодив агрегати
Уживані німецькі велосипеди продають в інтернеті від чотирьох тисяч гривень. Часто такі якісніші й міцніші за нові китайські. Після купівлі техніку варто віддати майстру, щоб змастив вузли й налагодив агрегати

Уживані велосипеди коштують від 500 грн до 16 тис. грн. За оголошеннями продають і 40-річні "України", і майже нові німецькі.

— Перед купівлею маєте знати, як і для чого використовуватимете велосипед, — розповідає 34-річний Олександр Коваленко, продавець магазину "Вело­планета" поблизу столичного метро Харківська. — Для поїздок на роботу в місті раджу взяти дорожній. Має вужчі колеса, меншу кількість передач, можна причепити багажник. На ньому легко і зручно їздити по асфальту. Не раджу брати для міста гірські велосипеди. Вони важчі, мають посилену вилку, амортизатори, колеса. Хіба якщо їхатимете по бордюрах або ямах.

Коли їхав під гору, відпала ліва педаль

Радить враховувати частоту використання техніки.

— Велосипед на кожен день має бути з мінімальною кількістю навісного обладнання, — говорить. — Для міста це все ­зайве.

Якість велосипеда залежить від його ваги та якості фурнітури.

— Що легший велосипед і якісніша фурнітура, то він дорожчий, — каже Олександр Коваленко. — Німецька та японська фурнітури — надійні. Новий велосипед із такою коштує від 15 тисяч гривень, уживаний — від 7.

Якщо вибираєте бюджетний гірський велосипед, то не беріть з амортизаторами, дисковими гальмами, алюмінієвою рамою. Дешеві амортизатори тільки шкодять. Збільшують вагу, але не гасять вібрацій. Неякісні дискові гальма важко відрегулювати. Вони підгальмовують завжди. Алюмінієві рами слабенькі, тріскаються.

Дискові гальма важко відрегулювати

Для поїздок на дачі радить купити вживану радянську "Україну".

— За 2 тисячі гривень можна знайти в рідній фарбі, з мінімальним пробігом, — говорить. — Такі велики довго ходять, їх легко обслуговувати. Єдиний слабкий вузол — педалі. Раджу їх одразу замінити.

Передача має перемикатися за п'ять секунд

— Уживаний велосипед може бути надійнішим за новий, — говорить 57-річний Віктор Самойленко. Понад 30 років пересувається велосипедом по Києву.

Уживану техніку радить оглядати з рами. Вона не повинна бути деформована та переварена.

— Якщо її варили, значить, були проблеми. Такий велосипед неміцний. Сколи й подряпини на фарбі не мають значення, а стан дрібних елементів важливий. Звертають увагу на приварені до корпусу петлі, кріп­лення тросів тощо. Інколи ці кронштейни зігнуті чи відбиті, — каже. — В алюмінієвих рамах перевіряють місце кріплення педалей, трубу над переднім колесом.

Сколи й подряпини на фарбі не мають значення

Після рами перевірте рульове керування. Воно не повинне мати люфту.

— Різко підніміть велосипед за кермо й опустіть. Не повинно клацати. Так само не має бути люфту в педалях, — радить Віктор Самойленко. — Проїдьте на велосипеді, перемикайте передачі. Не має бути нетипового хрусту і скрипу. Передача повинна перемикатися за 5–7 секунд. Випробуйте гальма. Мають спрацьовувати при середньому натиску на важелі. Якщо гальма дискові — стан гальмівних дисків. Бувають зігнуті. Через це нерівномірно стиратимуться, погіршиться накат. Часто таке з переднім колесом, коли при транспортуванні його знімають, а потім нерівно закріплюють.

Техніку купують заради фото в соцмережах

За останні п'ять років з'явилося чимало оголошень про продаж практично нових велосипедів, говорить киянин Андрій Горовий, 38 років. Їздить на велосипеді понад 10 років.

— Два роки тому шукав для дружини вживаний із дамською рамою, — каже. — Зараз такі популярні. Рожеві, з білими шинами, широкими м'якими сидіннями. Орієнтувався тисяч на 5. Помітив, що продають багато майже нової техніки. Це видно по шинах, стану рами, ручок і педалей. Люди купували їх, бо модно. Робили десятки фото, виставляли в соцмережах, але не каталися. Тепер продають.

Гірські велосипеди продають переважно зношені.

— Такі не шкодують, — каже. — Хоча трапляється, що продають майже нові. Бо люди купували їх для статусу й тренду, але не їзди. Підліткові велосипеди мають дві крайності. Або геть убиті — коли діти каталися, або майже нові. Це коли батьки подарували ровера, а їздити на ньому ніде. Велосипед простоїть кілька років на балконі, потім його продають.

Найреволюційнішими в історії розвитку велосипедів стали 1990-ті. Тоді почали виготовляти рами у формі двох трикутників, використовувати різні матеріали. Рама-трикутник досі лишається найміцнішою з усіх відомих

Олександр Клещов, 56 років,
інженер

Зараз ви читаєте новину «Гірський велосипед не підходить для міста». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

Залишати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі

Голосів: 35413
Голосування Які умови миру і зупинення війни для вас прийнятні
  • Відмова від Донбасу, але вивід військ РФ з усіх інших територій
  • Замороження питання Криму на 10-15 років
  • Відмова від Криму і Донбасу за умови надання гарантій безпеки від Заходу щодо всіх інших територій
  • Зупинка війни по нинішній лінії фронту
  • Лише повне відведення військ РФ до кордонів 1991-го
  • Ваш варіант
Переглянути