




Щоб робити вироби з фанери, потрібен спеціальний лазерний станок. Продавати зроблені товари краще через інтернет. Загалом на обладнання цеху, закупівлю матеріалів і створення сайту потрібно близько 400 тис. грн. Про це розповідає Роман Павлишин із Донецька. Він 2015-го у Кременчуку відкрив свою компанію з виготовлення сувенірів і декору з дерева "Еко стиль".
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Ювелір розповів, як відкрити салон прикрас
"Перший рік після переїзду намагалися зрозуміти, що до чого. Не було постійної роботи, було досить складно, - розповідає Роман, - Потім побачив в інтернеті оголошення про грантову програму від ПРООН. Написав бізнес-план, захистив його та отримав 200 тис. гривень. Додав ще стільки ж власних коштів і відкрив майстерню з виготовлення сувенірів і декору".
Найдорожча інвестиція – спеціальний лазерний станок для вирізання виробів. Коштував близько 10 тис. доларів. Інші гроші витратили на обладнання цеху, оренду та закупівлю фанери, акрилової фарби, лаку, фурнітури та інших матеріалів.

"Ідеї для виготовлення сувенірів шукаю в інтернеті, у подорожах іншими містами. Але не завжди вгадаєш, що будуть більше купувати. Іноді щось дуже просте більш популярне, - ділиться Роман, - Наприклад , цього літа були популярні брелки для машин і брелки з іменами. Ми розробили спеціальну стійку з гачками. Такі брелки коштували 20 грн та люди їх купували з задоволенням. Продавали у сувенірних крамницях на Азовському морі".
Серед асортименту є магніти, дерев'яні фоторамки, вішалки, шкатулки, свічники та інші вироби з фанери. Усього понад 2 тис. пропозицій. Середня вартість рамки з індивідуальним дизайном - 500 грн, ключниці – близько 300 грн.

"Найбільше купують рамки з іменами та медальниці для спортивних нагород. Кожне замовлення індивідуальне. Працюємо за попереднім замовленням, - розповідає Роман. - Після узгодження макету з клієнтом потрібно близько тижня для виготовлення одної фоторамки. Усі деталі робимо вручну".
У роботі використовують фанеру, акрилові фарби та лаки. Купують оптом з-за кордону та українських заводів. На виготовлення великих рамок і медальниць йде багато фурнітури.
"Запам'яталось замовлення великої фоторамки метр на метр з великою кількістю фотографій. Тільки починали працювати та досвіду було небагато. Доробили рамку десь о дванадцятій ночі та повезли її передавати автобусом. Пошта вже не працювала, - розповідає Роман. - У нас така філософія, що усі замовлення мають прийти вчасно. Як правило, клієнти замовляють рамки до якоїсь дати, ювілею чи для дня народження".

Продають товари через інтернет. На платформі prom.ua створили сайт і на цьому ж ресурсі просувають продукцію. Обслуговування коштує близько 10 тис. грн на рік. Зараз тестують інші джерела реклами – соціальні мережі та контекстну рекламу в інтернеті.
"Витрати на рекламу збільшились, але з'явилосябільше замовлень. Зараз кожного дня надходять 8-10 заявок, - зазначає Роман. - На рекламу витрачаю десь 200 доларів на місяць. Буду аналізувати, з яких джерел найбільше приходять люди".
У планах – розвиток компанії. Роман хоче взяти ще одну людину, яка буде допомагати розвивати бізнес.

"Починали працювати удвох з дружиною та ще одним робітником. Зараз у штаті 7 людей. Спочатку намагались брати на роботу тільки переселенців. Потім запрошували й місцевих, - розповідає Роман. - Починаю аналізувати показники та розумію, що виходимо в мінус. Найбільше витрат на заробітну плату та комунальні витрати. Та й вартість фанери останніми роками зросла у півтора раза. Доведеться піднімати ціни на товар".
До Кременчука Роман Павлишин з родиною приїхав із Донецька. Там у нього було 3 магазини з канцоварами. Влітку продавав сувеніри на Азовському морі.
З окупованих міст можна вивезти меблі та особисті речі. Коштувати це буде близько 15 тис. грн. Але потрібно мати довідку переселенця та особисто супроводжувати вантаж.
Коментарі