Переселенець Сергій Дуда відкрив кузню "Наковальня" на задньому дворі свого будинку в Одесі. Чоловік має 13 дітей, які долучаються до справи. У кожного свої обов'язки: коваль, дизайнер, менеджер з продажу, помічник. Про це він розповів Gazeta.ua.
Гроші на бізнес Сергій Дуда отримав завдяки гранту від проекту "Новий відлік 2.0". На суму 80 тис. грн йому закупили обладнання для ковальського цеху.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: "Морозиво зі смаком пива" - як заробляють на солодкому бізнесі
"Я за фахом будівельник, маю вищу освіту. На Донеччині очолював будівельну фірму. Працювати руками не доводилося. Після війни старша дочка з чоловіком також переїхали в Одесу. Зять пішов вчитися у кузню. Потім почав щось робити сам. Мені це сподобалося. Захотів також спробувати себе у цій справі. Зараз відкрили свою кузню, де обоє працюємо. Приміщення облаштували у себе в гаражі. Зробили витяжку, поставили необхідне обладнання", - розповідає Сергій Дуда.
Виготовляють решітки на вікна, двері, паркани, поручні на сходи, ворота. Всі вироби - ексклюзивні. Їх створюють за побажаннями й описами замовника. Найдорожчі ворота коштують 35 тис. грн. З них 27 тис. грн - витрати на матеріали. Найдешевші можна замовити за 7 тис.
"Дуже допомагають діти. 12-річний Паша завжди підмітає, дивиться за порядком. 19-річний Данило робить окремі деталі. Поступово вчиться робити щось складніше. Інші діти можуть допомогти щось принести, потримати. Старша донька Наталя живе у Львові. Закінчила там Академію мистецтв. Робить індивідуальні проекти. Залежно від побажань замовника створює на комп'ютері ескізи, за якими виготовляємо виріб"
Проект "Новий відлік" реалізується Impact Hub Odessa за підтримки Міжнародного фонду "Відродження" в Одеській області. Команда проекту допомагає розпочати свою справу або підтримує бізнес. 2015 року стартувала програма бізнес-навчання для переселенців. Навчання у бізнес-інкубаторі пройшли 90 людей, з них 43 захистили свої бізнес-плани, а 14 виграли гранти на реалізацію бізнес-ідей. 2016-го гранти на розвиток бізнесу отримали 17 людей. Проекти 31 учасника отримали фінансування на загальну суму 1,8 млн грн.
Коментарі
1