11 лютого 1956 року в небо піднявся перший літак АН. Це був спеціалізований військо-транспортний газотурбінний літак АН-8. Машина була призначена для перевезення вантажів, техніки, десантників чи поранених.
Публічно продемонстрували літак y серпні цього ж року. АН-8 взяв участь y повітряному параді на Тушинському аеродромі під Москвою. У листопаді пройшли державні випробування машини.
Літак мав 2 ракетні прискорювачі, розташовані у хвостовій частині фюзеляжа під люком кормової кабіни. Відзначався новою на той час механізацією крила – двощілинними закрилками з фіксованою другою щілиною. АН-8 мав хороші злітно-посадкові характеристики і високу прохідність на ґрунтових аеродромах. Відтак для посадки годилася ґрунтова дорога y сільській місцевості.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Український військовий АН-32 зробив "мертву петлю"
За потреби машину можна було обладнати стрілецькою зброєю та пристосувати для скидання бомб. Ан-8 піднімався на 8,6 тис метрів у висоту та міг долати відстань до 850 км. Його максимальна швидкість – 520 км/год
Виробляли Ан-8 на Ташкентському авіаційному заводі ім. В.П.Чкалова протягом 1958–1961. З 1959 року АН-8 надійшов на озброєння військово-транспортної авіації.
Всього випустили 151 літак цієї моделі.
111 років тому, народився український авіаконструктор Олег Антонов. Свій перший планер він змайстрував у 18 років. За нього конструктор отримав грамоту на змаганнях у Коктебелі.
Коментарі
1