Сьогодні, 1914 року здійснили перший у світі політ в Арктику.
Морське міністерство віддав розпорядження Головному гідрографічному управлінню почати пошуки трьох полярних російських експедицій, від яких не було звісток - Володимира Русанова, Георгія Сєдова і Георгія Брусилова.
Голова Головного гідрографічного управління Михайло Жданко поставив поручику Яну Нагурському завдання - вивчити можливість використання аеропланів для ведення пошуків в Арктиці. У свою чергу, пізніше Нагурський повідомив, що використання літаків в полярних умовах, швидше за все, можливо.
Офіцер розумів, що підтверджувати теорію практикою належить йому самому. Вітчизняної техніки для вирішення подібних завдань не існувало, і Нагурського відрядили до Франції на завод Фарман для придбання "Фарман МФ-11".
Літак був забезпечений поплавками для зльоту і посадки на воду, здатний піднімати вантаж в 300 кг і розвивати швидкість до 100 км/год. Запасу палива на борту повинно було вистачити на 5 чи 6 годин польоту. Ян хотів отримати і французького механіка, але фахівці, дізнавшись, де збирається літати авіатор, відмовляли.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: На орбіту вийшов український супутник
Провівши майже два десятка випробувальних польотів, Нагурський відбув до Росії з аеропланом в ящиках.
1 серпня 1914 року на судні "Екліпс" Нагурський разом з технікою прибув в Олександрівськ-на-Мурмане. Тут літак був перевантажений на пароплав "Печора". Отримав Нагурський і авіатехніка - ним став матрос з Севастополя Євген Кузнєцов.
16 серпня 1914 року "Печора" досягла Хрестовій губи. Просування далі було неможливо через льоди. Вранці 21 серпня Нагурський злетів, зробив кілька кіл і приводнився. Разом з механіком вони завантажили на борт продовольство на 10 днів, гвинтівку, лижі. О 16:30 Нагурський і Кузнєцов вилетіли на пошук. У повітрі вони знаходилися 4 години 20 хвилин і подолали 450 км. Перший арктичний політ в історії планети завершився успішно.
Незважаючи на те, що напасти на слід зниклих експедицій льотчику не вдалося, Нагурський довів можливість використання авіації в Арктиці.
2 липня 1900 року відбувся перший вдалий політ дирижабля моделі LZ-1. Його сконструював відставний пруський офіцер Фердинанд фон Цеппелін. "LZ 1" мав довжину 128 м і балансував шляхом переміщення ваги між двома гондолами. На ньому встановили два двигуни Даймлер потужністю 14,2 к.с.
Коментарі