четвер, 08 вересня 2011 12:36

Золото з'явилось на Землі завдяки "бомбардуванню" астероїдами

Практично всі поклади золота на Землі та інших важких металів у земній корі й верхніх шарах мантії опинилися на поверхні планети завдяки активному астероїдному "бомбардуванню", який пройшовся планетою після "застигання" її ядра, заявляють британські геологи в статті, опублікованій у журналі Nature.

"Наша робота показує, що більша частина всіх коштовних металів, які відіграють ключову роль у промисловості та економіці світу, опинилися на нашій планеті завдяки щасливому випадку, коли Земля зіткнулася та поглинула близько 20 ексатонн (10 в 18 ступені тонн) астероїдів", - заявив керівник групи вчених Маттіас Віллболд з Брістольського університету (Велика Британія).

Один з учасників групи, Стівен Мурбат з Оксфордського університету, виявив фрагменти стародавньої мантії Землі в так званому "зеленокам'яному поясі" Гренландії в геологічній формації Ісуа (Isua). За оцінками вчених, вік цих гірських порід становить 3,8 мільярди років. Як вважають дослідники, вони "спливли" на поверхню та застигли практично відразу після утворення ядра Землі, ще до того, як астероїди почали "бомбардування" нашої планети.

Учені з'ясували, що зразки древніх гірських порід містять на 13% більше вольфраму-182 в порівнянні з "сучасними" гірськими породами. Крім того, в них присутня велика кількість інших "важких" елементів, зокрема осмію-187. На думку вчених, це підтверджує "земне" походження даних зразків, так як осмію немає ні в хондритах, ні в інших "космічних" породах.

Як припускають геологи, це пояснюється тим, що хондрити з низьким вмістом вольфраму-182 "розбавили" мантію ранньої Землі. Крім вольфраму-182, ці астероїди "покрили" Землю покладами золота та іншими благородними металами.

Зараз ви читаєте новину «Золото з'явилось на Землі завдяки "бомбардуванню" астероїдами». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua