понеділок, 17 серпня 2009 17:01

Вчені знайшли першопричину глобального потепління

Нові дослідження палеокліматології показують, що початок глобальному потеплінню поклало екстенсивне землеробство декілька тисяч років тому.

Стаття вчених з"явилася в журналі Quaternary Science Reviews, а її короткий виклад приводиться в прес-релізі на сайті Університету Вірджинії, співробітники якого брали участь в роботі.

В рамках дослідження учені використовували той факт, що у минулому кількість сільськогосподарських площ, що припадали на одну людину, значно перевищувала сучасне значення цього параметру. Вчені вважають, що зараз на одну людину припадає приблизно в 10 разів менше угідь, ніж у минулому.

При цьому землероби постійно звільняли нові території, спалюючи ліси. В результаті в атмосферу виділялася велика кількість вуглекислого газу. На думку вчених, наші предки спалювали за раз приблизно в 3-5 разів більше площ, ніж їм потрібно було засіяти для прожиття. Враховуючи всі ці факти, учені вважають, що початок кліматичних змін відбувся ще декілька тисячоліть тому.

Дослідники відзначають, що в багатьох регіонах площа лісів відтоді помітно виросла. Проте позитивний ефект від цього нівелюється викидами Co2 від згорання вуглецевого палива, тому кліматичні зміни продовжуються досі.

За загальноприйнятими теоріями, потепління почалося приблизно 150 років тому за часів промислової революції. Багато фахівців-кліматологів вже виступили з критикою нової роботи. На їхню думку, населення у минулому було вкрай невелике, тому землеробство не могли викликати помітні зміни.

Лента.ru