У Євросоюзі ще в 2009 році стартувала ініціатива Safe Road Trains for the Environment (SARTRE). Її реалізує компанія Volvo і декілька дослідницьких установ зі Швеції, Іспанії та Німеччини.
Суть програми в тому, щоб формувати на дорогах колони з декількох транспортних засобів з вантажівкою або автобусом на чолі. Управлятися вручну буде тільки лідер колони, від якого має надходити радіосигнал іншим автомобілям. Цей сигнал, що приймається спеціальними датчиками, і стане своєрідним автопілотом для них.
Під час руху в колоні водії зможуть "перекваліфікуватися" в пасажирів, а значить - почитати газету, поснідати чи, припустимо, накласти макіяж. Стати до "колони" і вийти з неї можна в будь-який момент - спочатку прийнявши сигнал, а потім знову перейшовши на ручне управління.
Перше випробування SARTRE "в залізі" пройшло на треку H?llered неподалік від Гетеборга (Швеція) і, судячи з відгуків розробників, було успішним. У ньому брали участь два автомобілі - легковий і вантажний.
"Ми дуже задоволені тим, що всі системи спрацювали належним чином з першої ж спроби", - сказав інженер Volvo Ерік Келінг.
Головними проблемами тепер є навіть не технічні, а законодавчі. Не всі країни ЄС готові визнати такий спосіб переміщення автомагістралями. Тому, незважаючи на те що формально проект завершиться в 2012 році, буде потрібно ще кілька років до його впровадження в повсякденний трафік. А протягом десятиліття автомобільні колони під командуванням провідного транспорту повинні стати пересічним явищем на європейських дорогах.
За матеріалами: Компьюлента
Коментарі