четвер, 03 листопада 2011 13:16

Учені розкопали останки білки з "Льодовикового періоду"

Палеонтологи виявили останки стародавнього ссавця, який за зовнішнім виглядом дуже нагадував шаблезубу білку Скрата з мультиплікаційної франшизи "Льодовиковий період". Стаття вчених вийшла в журналі Nature, а її короткий виклад наводить ScienceNOW.

Останки особини (зуби й щелепи) виду, який отримав назву Cronopio dentiacutus, були виявлені на території сучасної Аргентини. Їхній вік становить 92 мільйони років. На думку вчених, C. dentiacutus належить до нині вимерлого надряду дріолестоїди, який можна вважати далеким родичем сучасних плацентарних і сумчастих.

Учені вважають, що ікла цього ссавця (з досить довгою мордою) потрібні були для того, щоб пробивати панцирі великих комах, які були для нього основною їжею. Дослідники підкреслюють, що будова черепа C. dentiacutus була вкрай спеціалізована - наприклад, укус був досить слабким, проте щелепи могли розкриватись дуже широко.

На даний момент невідомо, коли точно вони з'явилися. За деякими оцінками, ссавці з'явились 220 мільйонів років тому, приблизно в один час з примітивними динозаврами. Рівень будови C. dentiacutus вказує на розвиток ссавців фауни крейдяного періоду (саме до цього періоду належить знахідка) Гондвани.

Зараз ви читаєте новину «Учені розкопали останки білки з "Льодовикового періоду"». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua