Вівторок, 07 жовтня 2008 15:34

Учені пояснили, чому Марс не став "другою Землею"

Гігантський астероїд міг пробити діру в корі Марса, що ушкодила його магнітне поле й позбавила його шансів стати такою ж планетою, як Земля.

Магнітне поле Землі, створене розплавленим залізом у її корі, переломлює випромінювання, яке в інакше випадку ушкодило б її атмосферу. Вчені довгий час намагалися розгадати, чому на Марсі відсутнє таке поле, поки дані орбітального космічного корабля не принесли відповідь на це питання. Були виявлені інтенсивні магнітні аномалії, що ушкодили скелі на всій поверхні південної півкулі Марса.

Схоже, це залишки поля, що раніше оточувало всю планету. Такі аномалії відсутні в північній півкулі, що наводить на думку, що у віддаленому минулому відбулося щось, що змінило магнітне поле планети. Це доповнюється ще однією незвичністю Марса: скелі в північній півкулі значно тонші, ніж у південній. Цей феномен відомий як "дихотомія кори".

"Свідчення показують те, що потужний удар на початку історії планети міг завдати шкоди рідкому ядру, змінивши рух і вплинувши на магнітне поле", - відзначає Сабін Стенлі, доцент фізики Університету Торонто (Канада), чиї дослідження були нещодавно опубліковані.

Ймовірно, Марс, разом із Землею й всією Сонячною системою, з"явився близько 4,6 мільярди років тому в результаті з"єднання каміння та інших уламків, що утворилися при виникненні Сонця.

Створені планети стали рости, каміння плавилося, дозволяючи найбільш важким елементам, таким як залізо, опинитися в центрі. Залізо, що зберігало рідкий стан завдяки радіоактивним елементам, розпочало рух, створюючи магнітні поля на обох планетах.

Раніше передбачалося, що ядро Марса охолонуло просто тому, що Червона планета удвічі менша за Землю, але ця теорія була підірвана нещодавнім відкриттям, що Меркурій, який ще менше, має рідке ядро й магнітне поле.

Можливо, головне питання полягає в тому, що б могло відбутися, якби Марс зберіг своє магнітне поле, і чи могло б на ньому зародитися життя, повідомляє Лента.ру