Як не куняти на уроках та лекціях, а натомість швидко конспектувати найважливу інформацію, при чому так, щоб потім зрозуміти власний конспект? Освітній проєкт STEM is FEM, що займається популяризацією технічних спеціальностей серед українських школярок, організував для своєї аудиторі майстер-клас із створення графічних конспектів.

На вебінарі спеціалістка цієї галузі, Євгенія Полуектова, поділилася з дівчатами як основами цієї техніки, так і власними лайфхаками:
"Експерименти довели, що люди краще запам'ятовують слова, якщо вони не написані, а намальовані. Візуальні образи легше закарбовуються у пам'яті. Наприклад, ми усі пам'ятаємо, як виглядає Італія, бо це схоже на чобіт, але ми не пам'ятаємо як виглядає контур Польщі, бо в нас немає візуальної асоціації. Це і лежить в основі всіх візуальних нотаток. Коли ми робимо скетч-нотатки, ми створюємо не тільки текст, а ще й метафори та ключі до інформації, яку ми записуємо", – розповідає пані Полуектова.
Спеціалістка наголошує, що цю техніку можна використовувати не лише для конспектування лекцій, але й під час читання чи написання власних робіт. Головне – не перейматися через відсутність художнього таланту, адже для скетчноутінгу він не є необхідним.
"У скетчноутінгу є принцип: ми малюємо не мистецтво, а ідею. Навіть якщо не вмієш малювати, двома-трьома елементами можна зробити текст більш структурованим та зрозумілішим. Котика можна намалювати більш виразно, а можна просто схематично. Що простіше, що схематичніше – то швидше це можна інтегрувати в свій конспект", – пояснює Євгенія.

Експертка поділилася також власними напрацюваннями у сфері створення графічних конспектів.
"Аби не втрачати час на зміну кольорів, можна використовувати штриховку. В діаграмі, наприклад, розмалювати по-різному різні сегменти – штрихами або крапками, і отримаємо 5 різних текстур. Ще дуже добрий прийом – таймлайн. Коли малюємо об'єкти вздовж горизонтальної лінії. Це корисно, коли треба записати події, які відбувалися у хронологічному порядку або іншій послідовності, або це якийсь процес, наприклад, хімічну реакцію", – поділилася спеціалістка.
Під час навчання слухачкам запропонували спробувати свої сили – намалювавши 16 кругів, треба було переробити їх на впізнавані об'єкти. Дівчата намалювали яблуко, годинник, окуляри, тарілку, гантель, піцу, око, повітряну кулю, Сатурн, шину, квітку, морозиво, розетку та багато інших предметів. Аби закріпити знання на практиці, ведуча майстер-класу дала дівчатам домашнє завдання – зробити графічний конспект будь-якого 15-хвилинного відео. Аби додатково змотивувати слухачок на його виконання, організатори майстер-класу оголосили конкурс найкращих робіт. Переможницею стала Поліна Савінська із Дніпра. В подарунок дівчина отримала посібник з візуалізації ідей "Скетчноутінг".
Зазначимо, STEM is FEM – благодійний освітній проєкт, що популяризує технічні спеціальності серед українських школярок шляхом проведення мотиваційних лекцій, майстер-класів та навчальних модулів.

"Ми знайомимо дівчат із успішними жінками, що працюють в технологічних сферах, проводимо екскурсії на великі підприємства та демонструємо, як працює та чи інша галузь, та які перспективи вона відкриває. Наша мета – привернути увагу дівчат до STEM та мотивувати їх на реалізацію в цих напрямках, – розповідає ініціатор проєкту IT-бізнесмен та інвестор Reface Сергій Токарєв.
За анонсами подій можна слідкувати на сайті STEM is FEM або на офіційних сторінках у Facebook та Instagram.
Коментарі