Ексклюзиви
Неділя, 10 листопада 2013 06:03

Паровоз "Фелікс Дзержинський" із Гребінки переїздить у Харків
5

Фото: Фото: grebenka.com

У Гребінці на території Локомотивного депо на п'єдесталі у 1985 році стилізовано встановили паровоз серії ФД 20 №2560. Саме цей експонат, знаменитий тим, що в 1939 році він з Гребінки був відправлений на Міжнародну виставку в Париж (Франція). Там він завоював перше місце.

Зараз провели підготовчі роботи: проклали рейки, котрі з'єднали п'єдестал із залізничною колією. Днями паровоз своїм ходом хочуть переправити у Харків в музей історії розвитку залізниці.

Саме на цьому паровозі безіменний машиніст вперше в історії паровозобудування здійснив таран. Подія трапилася у Донецьку під час війни. На вузлову станцію обласного центру прорвався німецький бронепоїзд. Паровоз ФД 20 якраз стояв під парами. Машиніст розігнав паровоз до найбільшої швидкості і таранив ворожий бронепоїзд, скинувши його із колії.

Паровоз даної серії є локомотивом з незалежною паросиловою установкою, що складається з котла і поршневої парової машини.

Його створили із метою прискорити процеси індустріалізації країни.

У той час бурхливий ріст промисловості поставив перед залізничниками завдання підвищити провізну здатність залізниць.

Для цього в 1930 році був розроблений ескізний проект нового вантажного паровоза. У нім втілили три основні задуми: максимальне використання існуючої залізничної мережі без корінної реконструкції, застосування гвинтового зчеплення, підвищення швидкості і ваги товарних потягів.

Виконати першу вимогу можна було, лише обмеживши навантаження від осі паровоза на рейки. Оскільки у той час на основних магістралях були укладені рейки із вагою погонного метра 38,4 кг, що допускали навантаження від колісної пари 20 тонн. То ж цю цифру конструктори і взяли за основу.


Другу умову виконали за рахунок рівності розрахункової сили тяги паровоза допустимому зусиллю гвинтового зчеплення, яке також не повинне було перевищувати 20 тонн.

Нарешті, щоб утілити в життя третій задум, створили дуже потужну парову машину, великий котел і топку, що дозволяли використати дешеве вугілля середньої і низької калорійності.

Конструкторський колектив, зробивши ретельні розрахунки вузлів і деталей, скрупульозний аналіз російського і світового паровозобудування, вже через 100 робочих днів - термін небачений в практиці локомотивобудування - передав робочі креслення Ворошиловградському паровозобудівному заводу імені Жовтневої революції.

Зовнішньо та за конструкторськими втіленнями паровоз багато у чому був схожий на паровози Латинської Америки.

Перший паровоз покинув цехи заводу у листопаді 1931 року.

Він на прохання працівників заводу отримав серію ФД20 на честь Фелікса Едмундовича Дзержинского.

Зараз ви читаєте новину «Паровоз "Фелікс Дзержинський" із Гребінки переїздить у Харків». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua

Коментарі

16

Залишати коментарі можуть лише авторизовані користувачі