пʼятниця, 07 листопада 2008 08:41

Медики розсекретили рак

Учені вперше повністю прочитали всі гени ракової клітини у пацієнтки з лейкозом, що в майбутньому дозволить виявляти у кожного пацієнта унікальні мутації, що приводять до переродження здорової клітки в ракову, і розвинути індивідуальний підхід до лікування, мовиться в статті, опублікованій американськими біологами в журналі Nature.

Відомо, що рак розвивається через мутацію в певних генах деяких клітин і для кожного пацієнта ці мутації унікальні. До теперішнього часу відомі загальні закони виникнення раку, але індивідуальний характер мутацій у кожного хворого залишається невідомим. Тепер з"явилася можливість виявляти ці мутації у кожного пацієнта, повідомляє РІА "Новости".

"До цих пір ніхто не розшифровував геном пацієнта, щоб знайти всі унікальні мутації, які викликають у нього рак", - стверджує керівник дослідження Тімоті Лей з Вашингтонського університету, слова якого наводяться в повідомленні цього університету.

У новому дослідженні учені розшифрували генетичний матеріал клітин 50-річної пацієнтки з гострим мієлобластним лейкозом і виявили в них десять мутацій, вісім з яких виявилися рідкісними і знаходилися в генах, раніше ніяк не пов"язуваних з даною хворобою.

На думку авторів дослідження, це говорить про те, що за допомогою нового методу можна розвинути індивідуальний підхід для діагностики і лікування ракових захворювань і змінити існуючі підходи до лікування раку.

"Можливість визначити повну послідовність ДНК ракових клітин у конкретного хворого і порівняти її з ДНК нормальних клітин цієї ж людини відкриває новий етап в розумінні природи раку і його лікуванні", - стверджує один з авторів дослідження доктор Френсис Коллінз.

В найближчому майбутньому учені мають намір розшифрувати повний набір генів ракових клітин у пацієнтів з раком грудей і легень, а також з іншими формами лейкозу.

Зараз ви читаєте новину «Медики розсекретили рак». Вас також можуть зацікавити свіжі новини України та світу на Gazeta.ua