За даними перевізника, лайнер Airbus А-340-600 з двигунами компанії Rolls-Royce виконав рейс з Лондона до Доху, Арабські Емірати, що зайняв за тривалістю понад шість годин. Паливна суміш, вироблена компанією Shell, на 50 відсотків складалася із звичайного авіагасу (отриманого з нафти), а ще на 50 відсотків - з так званого GTL-гасу (gas to liquids kerosene), виробленого з природного газу. На борту літака знаходилися представники корпорацій Airbus, компаній Rolls-Royce і Shell, а також ряду інших компаній Катару, пише місцева газета The Peninsula.
Політ лайнера на новому паливі став черговим кроком у проекті консорціуму, що включає компанії Airbus, Qatar Airways, Qatar Petroleum, Qatar Science & Technology Park, Rolls-Royce, Shell а також WOQOD. Протягом більш ніж двох років консорціум вів розробку літака, здатного здійснювати польоти не на авіаційному гасі, а на природному газі.
Як пише газета The Financial Times, раніше альтернативний вид палива, отриманий за допомогою переробки вугілля (coal-to-liquid kerosene) використовували комерційні авіалінії в Південній Африці . Однак GTL-гас більш екологічно безпечний, пише видання.
Катар є найбільшим у світі виробником природного газу і має у своєму розпорядженні 15 відсотків всіх доведених запасів природного газу у світі.
Нагадаємо, в 2008 році різке зростання цін на авіапаливо стало причиною банкрутства багатьох перевізників. Зокрема, підвищення цін на гас призвело до збільшення заборгованості російського авіаальянса AiRUnion і до фактичного його розорення.
За матеріалом: Newsland
Коментарі
1